September 16, 2012

Rutina de ingrijire a unghiilor

Azi am să vă povestesc câte ceva despre unghii și despre îngrijirea lor. La mine e lungă tare povestea cu unghiile. De la 7 la 21 de ani mi le-am ros. Până la carne. Cât am fost mică, s-a chinuit mama tare mult să mă dezvețe de obiceiul deloc feminin, dar fără succes. Fire ambițioasă, am trecut cu brio testul pelinului, al ardeiului iute și chiar al degetelor bandajate individual.

Într-un final, după mulți ani, le-am lăsat să crească. Evident, erau foarte fragile și se rupeau ușor. Așa că am început tratamentele intensive de întărire și regenerare. Aveam diverse metode pe care le alternam. Fie foloseam lacuri de întărire, fie masam cuticulele cu ulei de măsline sau zeamă de lămâie, fie țineam unghiile în apă cu sare și ulei. Și ca să vezi că nu sunt singură pe lume,  râdeam când am citit articolul Iguanitzei.

Încă din vremea în care le rodeam, m-am învățat să îmi tai cuticulele. Mi se părea că dacă nu pot renunța la acest obicei, măcar să încerc să le fac să arate mai bine îngrijind cuticulele. Apropo, sunt producător profesionist de cuticule. Îmi cresc într-o săptămână cât le cresc altora într-o lună.

Și cam o dată la două zile mă întorceam la foarfecuță și începeam să ciopârțesc. Până într-o zi, când am aflat că de fapt nu este sănătos să le tai și că trebuie să le împingi cu un bețișor de lemn. Am încercat, dar tot nu mi se părea că arată bine. Așa că mi-am luat ustensilă din aia specială pentru cuticule, cu care, recunosc, nu mă prea descurc. Oricum, le întrețin cam o dată pe săptămână și când mi se pare că încep să arate rău, le dau cu ulei din belșug și gata problema.

Normal că mama a fost cea mai fericită când m-a văzut cu unghiile crescute și de fiecare dată când merg acasă, îmi ia mâinile la puricat, să vadă dacă arată unghiile bine și încearcă să se convingă printr-o serie lungă de întrebări că sunt ale mele și nu mi le-am pus la salon.

Recent, fiind în sesiune, am început să le ronțăi iar, de stres. Ca să nu fiu văzută prea des cu cioatele alea, am zis că cea mai bună soluție este să îmi pun unghii cu gel (deși nu prea eram de acord cu metoda asta). Mă gândeam: “ cu ocazia asta nici nu o să le mai rod, o să crească, toată lumea o să fie fericită”. Și când mă duc la salon, îmi zice tipa că sunt prea scurte și că nu are bază să mi le facă. Să le mai las să crească măcar o săptămână și să revin. Buuuun. M-am ambiționat și nu le-am mai ronțăit, pentru că eram motivată că o să am cele mai frumoase unghii cu gel EVER. Și după o săptămână, când le-am văzut crescute, am zis că nu mai are rost să le fac nimic. Și le-am lăsat în pace să crească singurele.

Am reluat tratamentele de întărire cu Rimmel London Nail Rescue(tratament care ține două săptămâni) și Cement Nail Booster de la Miss Sporty (care e foarte tare, pentru că are și o culoare lăptoasă).

Rutina mea de îngrijire a unghiilor începe fie cu înmuiatul cuticulelor în apă caldă cu săpun, fie le dau direct cu ulei, depinde de cât timp/ chef am. Pasul urmator este să le împing cu un bețișor de lemn și, dacă sunt foarte mari, le îndepărtez cu foarfecuța, finuț, sau cu ustensila aia (căreia nu știu cum să-i zic). De la Seacret (standurile alea de prin mall-uri) mi-am luat într-o vară, la “super ofertă”, setul cu buffer, pilă, ulei de cuticule și cremă de corp. Uleiul ăla cică avea garanție doi ani și puteai să vii să-l schimbi fără număr- fără număr. Eu îl am de un an, îl folosesc destul de des și nu am consumat jumătate din el.


Următorul pas este să îmi fac unghiile cu bufferul ăla, pentru netezire, întărire și luciu. La urmă îmi pilesc unghiile, de fiecare dată în același sens, ca să nu devină mai fragile. Nu le tai, ca să nu se exfolieze/ crape.
Apoi aplic fie lacul de la Rimmel, fie cel de la Miss Sporty, las să se usuce și mai dau cu puțin ulei. De fiecare dată când observ că încep să se usuce cuticulele și să arate nasol, aplic ulei.

Încerc să renunț la a mai aplica lacuri colorate seara, pentru că nu am niciodată răbdare să stau neajutorată câte jumătate de oră, cu mâinile în aceeași poziție, de parcă aș fi făcut o criză de calciu. Și mereu îmi tot găsesc câte ceva de făcut și apoi le stric și trebuie să o iau de la capăt. Nu mai spun că dacă, printr-o minune, reușesc totuși să stau cuminte, mi le stric mai târziu prin somn și mă trezesc dimineața cu model de așternut pe ele.  Așa că încerc să le fac în timpul zilei.

La capitolul tratamente de scos “gălbeneala”, îmi mai fac câte un amestec cu pastă de dinți și zeamă de lămâie și îl las cam 15 minute pe unghii, după care continui cu restul procedeelor.

În timp, am prins dexteritate și manichiura nu îmi ia mai mult de 15 minute. Pentru unghiile de la picioare fac exact acelaşi lucru. Atât că, după ce înmoi bine picioarele în apă fiebinte, cam 15 minute, le șterg și folosesc o pilă de picioare de la Avon (cred) pentru a îndepărta pielea moartă de pe călcâie și degete.


Pentru îndepărtarea ojei folosesc un dizolvant fără acetonă. Am găsit o metodă mai bună și mai curată de a îndepărta oja și anume că tai discheta în patru, o scald în dizolvant și apoi aplic câte o bucățică pe fiecare unghie și las vreo 5-10 minute, după care trag ușor și curăț (dacă e nevoie). În felul ăsta nici nu mai intră oja pe sub unghii, nici nu pătez cuticulele.

Am stat acum 2 sau 3 săptămâni cu balerini, pentru că îmi făcusem pedichiura cu un verde închis, puțin sidefat și mi-am șters unghiile cum făceam în mod normal și am rămas cu picioarele verzi, de parcă aș fi stat 1 an numai prin iarbă. Aveam degete verzi, sub unghii eram verde și cuticulele erau- șoc și groază- tot verzi.
Cam asta ar fi tot la capitolul unghii. În rest, îmi plac culorile, cât mai vii și cât mai multe. Bonus picture, NOTD (Rimmel London 60 Seconds 415 Instyle Coral):



No comments :

Post a Comment