August 22, 2012

Cum să previi aparitia acneei

Azi m-am gândit să fac o listă cu o parte din paşii pe care îi urmez pentru prevenirea acneei. Vorbesc de lucrurile pe care le fac eu în acest sens, iar pe parcurs voi mai adăuga şi alte recomandări.

În primul rând, eu tot am tendinţa să îmi ating faţa. Fie îmi dau bretonul la o parte, fie stau cu bărbia sprijinită în palmă, fie mai trec cu mâna pe faţă- să verific dacă a mai apărut ceva nou. Aşa că m-am obişnuit să mă spăl mai des pe mâini.


 La birou mi-am ordonat spaţiul de lucru în aşa fel încât să am diverse chestii la îndemână (gel antibacterian de la Touch, o cremă de mâini- pentru că săpunul îmi usucă pielea foarte tare). Gelul îl mai folosesc când simt nevoia şi nu doar pentru mâini, dar şi pentru tastatură şi telefoane.

Da, îmi şterg telefoanele cu un şerveţel îmbibat cu Touch, pentru că vreau ca suprafaţa lor să fie curată şi să nu duc cine ştie ce colonii de microbei pe ten.


De asemenea, este recomandat să îţi fereşti părul şi să faci tot posibilul să nu îl laşă să îţi atingă faţa prea des. Mie îmi place să îl las liber în general, nu să-l gâtui cu un elastic, dar încerc sa-l ţin departe de ten. Înafară de asta, îl spăl în fiecare seară, cel puţin vara. Pentru că:


1)      E foarte cald şi transpir pe faţă şi pe gât şi se mai îmbâcseşte;


2)      Bate vântul şi tot praful din Bucureşti se lipeste de mine;


Toamna şi iarna îl spăl o dată la 2-3 zile, însă dacă trebuie să port căciulă ca să nu-mi îngheţe urechile, trec la program zilnic, pentru că se îmbâcseşte şi îşi pierde şi din volum. Şi îmi place să am un păr voluminos.


Dacă folosesști degetele pentru aplicarea fondului de ten, e foarte important să te speli pe mâini înainte. Dacă folosești o pensulă, spal-o  în fiecare săptămână. La fel ca orice altă pensulă pentru makeup.


Eu mă spăl pe mâini înainte şi îi dau cu degetele, mai ales că mi se pare că la mine funcţionează mai bine varianta asta.


Cred că ştiţi că este bine să schimbaţi feţele de pernă regulat şi să le spălaţi la temperaturi mai mari, ca să omorâţi bacteriile alea nesuferite şi să dormiţi pe spate. Credeţi-mă, am încercat, dar mă trezeam de fiecare dată pe o parte. Nu mă pot controla în somn şi nu îmi place să dorm cu faţa în sus, ca mortul. Chiar dacă încerc să rămân în poziţia asta cât sunt conştientă, o dată ce adorm, s-a dus totul naibii. Dacă aş fi o gheişă în devenire, probabil m-aş trezi zilnic cu părul şi faţa în orez.


Apă. Multă apă. Apa elimină toxinele şi hidratează. Cu apa a fost mai greu la început, nefiind obişnuită să beau mai mult de 2 pahare pe zi şi asta doar când rămâneam fără Cola. Tot la birou m-am obişnuit să beau apă, pentru că îmi luam în fiecare dimineaţă o sticlă de 2 litri de apă plată şi o puneam pe birou, la vedere. Între timp mi-am dat seama că nu e nevoie să o tot cumpăr, am păstrat doar sticla şi o umpleam de la dozator la prima oră. Şi da, îţi intră în sânge şi când chiuleşti chiar se simte.


La duş mă grăbesc să mă spăl pe cap şi să mă dau cu balsam înainte ca aburii să îmi deschidă porii, pentru că nu vreau să clătesc şi să-mi torn pe faţă şampon. Aşă că, asta e primul pas la duş.


Mai ales acum că e vară şi transpir şi la 5 minute după duş, îmi place să am şerveţele umede în geantă, ca să mă şterg pe faţă, gât şi decolteu de câte ori e nevoie. La mine e mai simplu la capitolul ăsta, căci vara e perioada în care îmi las pielea să respire şi renunţ la fond de ten, aşa că mă pot spăla pe faţă liniştită, că nu stric nimic.


Evident, demachierea de seară este esenţială. Am făcut prostia să sar peste pasul ăsta din lene(sau greşeală- căci eram atât de obosită încât am adormit citind) şi a doua zi a fost dezastru. Aşa că mi-am promis că nu o să se mai repete, chiar dacă acum nu folosesc fond de ten. Şi ca să evit episodul “din greşeală”, prima chestie pe care o fac când ajung acasă este să mă demachiez.


Produsele de îngrijire oil free. Muuult mi-a luat până să aflu că tenul mixt, acneic şi sensibil necesită produse de îngrijire şi makeup oil free şi non comedogenice. Dar m-am luminat,într-un final. De asemenea, este recomandat machiajul mineral. Eu am încercat un fond de ten mineral, dar mi-a părut rău că nu mi-am luat un tester întâi şi am trecut direct la produsul full size, pentru că pe mine nu arată deloc bine. Oricât l-as întinde, tot aiurea şi prăfos stă, aşa că prefer varianta lichidă. Atenţie la ingrediente şi la ce anume puneţi pe faţă. Dacă nu aţi vizitat Pasagera.ro, e timpul!


Hidratarea e foarte importantă, mai ales în cazul unui ten acneic, deoarece majoritatea produselor de curăţare destinate acestui tip de ten usucă pielea, aşa că este bine să hidratezi. Eu am mai sărit şi peste pasul ăsta, tot din lene, iar rezultatul a fost o tonă de sebum în zona T şi piele descuamată în rest. Şi ceva coşuleţe noi.


Factor de protecţie. Cât mai mare vara şi minim 15-20 pe timp de iarnă. În ciuda unor credinţe, soarele nu te scapă de coşuri, ba din contră, face chiar mai rău. Totuţi, încercă să găseşti ceva cremă mai uşoară, nu foarte grasă, pentru că atunci creşti riscul apariţiei coşurilor. Sau caută un fond de ten cu SPF.


Dieta are şi ea un rol în apariţia coşurilor. Sau a diverselor boli, în general. Dulciurile şi junk- food-ul nu te vor ajuta cu siguranţă să arăţi mai bine. De asemenea, mai fac câte o cură cu suplimente de Zinc și semințe de in.


Stresul şi exerciţiile zilnice. Aici stau foarte prost. Mă stresez foarte mult, iar la capitolul exerciţii…ei bine, despre asta am să detaliez cu altă ocazie, însă nu le fac pe cât de des ar trebui.  Încerc pe cât posibil să evit stresul, iar dacă nu îl pot evita, atunci fac ceva relaxant la stârşitul zilei (cum ar fi să stau degeaba).


Fetelor, sper că v-am fost de folos cât de cât. Ideile punctate mai sus nu sunt noutăţi, însă eu încerc să ţin cont de ele pe cât posibil. Aveţi şi voi ritualuri obsesiv- compulsive de genul?  


No comments :

Post a Comment