August 16, 2012

Măştile de faţă: Un To Do săptămânal

Astăzi m-am gândit să continui pe linia îngrijirii tenului mixt cu tendinţe acneice şi să scriu câte ceva despre măştile de faţă pe care le-am încercat şi care au dat rezultate. Evident, am încercat o mulţime, însă nu toate au fost OK.

Printre măştile favorite se afla cea cu minerale de la Marea Moartă (Avon, gama Planet Spa). Îmi plăcea foarte mult masca asta pentru că lăsa într-adevăr pielea foarte curată şi nici nu usca. O foloseam o dată pe săptămână şi îmi scotea toate punctele negre, lăsa pielea foarte curată şi hidratată. Între timp, m-am orientat spre măşti homemade, pentru că ies mult mai ieftin (măcar la capitolul ăsta).


 Şi ştiind câte beneficii are argila, mi-am cumpărat una albă, pudră şi o dată pe săptămână (de obicei sâmbăta, căci asta este ziua dedicată procedeelor de înfrumuseţare), îmi fac o mască simplă, din argilă cu apă, pe care o las până se usucă şi nu mai pot zâmbi, după care clătesc cu apă călduţă, dau cu apă termală şi hidratez.


thebeautytag


Pentru cine nu ştie, argila are efect cicatrizant, absoarbe substanţele toxice, deci detoxifiază, absoarbe sebumul, micşorează porii şi redă vitalitatea tenului. Poate fi folosită pentru absolut orice fel de ten, în combinaţie cu diverse ingrediente, în funcţie de efectele dorite. Pentru tenul meu mixt este recomandată în combinaţie cu suc de lămâie sau castravete, dar mie îmi place să o fac simplă, cu apă.


La fel, mai fac cataplasme cu argilă, pe care le aplic local, pe coşuri. Am citit recent pe net că în cazul tenului acneic se recomandă un tratament de o săptămână, în care să îţi faci masca în fiecare seară, după care să reiei o dată la 2- 3 săptămâni. Şi am de gând să încerc şi, bineînţeles, vă ţin la curent cu efectele.


Eu folosesc argila pulbere de la Viva Natura, un borcănel de 170 de grame, care m-a costat 6,30 RON şi pe care îl găsiţi în orice Plafar. Apropo, sunt mare fană Plafar şi nimic nu se compară cu o sesiune de spart banii prin Plafar după o zi proastă.




Am mai încercat recent una de la Herbagen, cu colagen marin şi spirulină, însă nu mi se părea că face cine ştie ce şi îmi şi usca pielea, aşa că am renunţat la ea după trei utilizări.


O altă mască preferată e cea cu iaurt. Prima oară când am încercat-o am fost uimită de cât de bine arăta pielea mea după şi de cât de hidratată era. Folosisem o pensulă pentru aplicarea fondului de ten (asta ca să nu încep să scurm cu degetele prin borcanul cu iaurt) şi am lăsat-o în jur de 25-30 de minute. Partea proastă este că la un moment dat începe să curgă şi, dacă nu eşti atentă şi nu umbli cu şerveţelul după tine, s-ar putea să te trezeşti cu iaurt prin toată casa, inclusiv pe tine.


Am mai încercat şi masca cu miere şi scorţişoară, însă pe mine m-a speriat, în sensul că m-a pişcat şi m-a iritat puţin, iar a doua zi aveam câteva coşuri noi. E foarte posibil ca masca asta să fi scos la suprafaţă ceva mizerie din pori, însă mi-a fost frică să o refolosesc. Poate va veni o zi când voi fi dispusă să mă umplu de coşuri doar ca să testez eficienţa unei măşti, însă deocamdată stau în banca mea.


Ce mi-a mai plăcut foarte mult a fost tot o mască homemade, la blender, cu castravete şi ovăz. Sunt înnebunită după ovăz, pentru că îmi lasă pielea atât de fină şi de hidratată! Eu pun de obicei o jumătate de castravete mic şi o linguriţă cu vârf de ovăz, le amestec bine în blender, o las cam 15- 20 de minute pe faţă şi clătesc.


Cam astea ar fi cele pe care le folosesc eu. Dacă aveţi şi alte sugestii, alte măşti care au funcţionat pentru voi, chiar că rog să-mi lăsaţi un comentariu.

No comments :

Post a Comment