October 28, 2012

Omagiu adus cremei de galbenele :)

Am vorbit de foarte multe ori despre crema de gălbenele, însă pentru că a venit frigul pe bune m-am gândit să-i dedic un articol cap-coadă. Pentru mine, crema de gălbenele este unul dintre cele mai la îndemână produse de îngrijire, fiind foarte (dar foarte) accesibilă ca preț și fiind incredibil de eficientă când vine vorba de piele uscată.


Folosesc crema de gălbenele pe tot parcursul anului, însă în anotimpul rece apelez tot mai des la ea pentru pielea coatelor, a genunchilor, mâinilor și picioarelor - pentru că astea sunt zonele în care am cele mai mari probleme cu uscăciunea.

Evident, crema asta vine în diferite ambalaje, de la diferiți producători, însă eu o prefer pe cea de la Farmacia D. Baciu. Vine într-o cutiuță de plastic, cu capac - lucru care nu pot spune că mă încântă, având în vedere că tot trebuie să bag mâna pentru a scoate produs și mai intră pe sub unghii. Dar sunt dispusă să trec peste aspectul ăsta.

Cutia are 40 g și a costat undeva la 4,5 lei, luată dint-un magazin de tip Plafar. Este descrisă ca fiind o cremă de față dedicată tenurilor normale și palide, însă eu știu că poate mai mult de atât. Lista de ingrediente este următoarea: extract(total) din flori de gălbenele, vaselină, lanolină, ceară și ulei de lavandă. Uleiul de lavandă îi dă un miros foarte discret și plăcut.


Crema are efect cicatrizant, antiinflamator, bactericid, antiseptic, emolient, nutritiv și stimulează circulația sanguină. Ceea ce e foarte bine, pentru că eu am o circulație periferică deficitară.

Singurul dezavantaj, atunci când e folosită pe mâini, este că că lasă o peliculă uleioasă, care dispare destul de greu și rămâne cam pe tot ce atingi. La mine, de cele mai multe ori, rămâne pe taste, pentru că o folosesc cel mai des la birou. Sau pe telefon. Din fericire, am suficientă răbdare cât să șterg tot cu șervețele umede.


În unele momente, ca să nu mai scotocesc prin geantă, o folosesc și pe post de balsam de buze și îmi place că rămâne acolo cât trebuie. La fel, dacă nu am chef de rimel, o folosesc pe gene, pentru luciu și puțină alungire. Am folosit-o și pe sprâncene pentru a îmblănzi ceva fire care ieșeau din decor și pe cuticule, dacă erau uscate și nu aveam nici un ulei la îndemână. În altă ordine de idei, o folosesc pentru aproape orice:))

Este unul din produsele pe care le voi avea în permanență în casă/ geantă/ pe birou, pentru simplul motiv că, deși pare un produs banal și ieftin, e foarte bun.Tu folosești crema de gălbenele? Dacă nu, cu ce alte produse tratezi pielea foarte uscată?

4 comments :

  1. Il am si eu printr-o geanta pe acesta, insa a capatat cu timpul un miros dubios. In schimb, eu folosesc unguentul cu galbenele de la Hipocrate. L-am luat dintr-un plafar de pe i.c.bratianu, Ilan cred ca se numeste si a costat doar 2,5 lei. este cel mai bun medicament pentru buzele mele si imi place la nebunie ca nu e deloc uleios. Daca ai drum pe acoolo trebuie sa il incerci. e un chilipir care mi-a salvat buzele iarna trecuta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, am remarcat și eu că i s-a schimbat mirosul în timp. Nu am idee de ce, însă nu mă "delectez" foarte mult cu el, pentru că termin repede cutiile, mai ales acum că a venit frigul (e un deliciu pentru genunchi și călcâie). Am notat și dacă dau peste el, am să-l încerc. Și e și mai bine dacă nu e uleios. Mersi de pont! :D

      Delete
  2. Imi place mult crema de galbenele, mie imi este la indemana varianta de la Transvital, are aceeasi compoztitie si seamana si cutiuta cu ce folosesti tu. Este singurul produs care nu imi lipseste niciodata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună,

      Eu acum o folosesc doar pentru picioare. Iarna mi se usucă îngrozitor şi mă ajută mult crema asta. Mă dau cu ea, pun şosete şi dorm aşa. It's heaven! Te pup!

      Delete