March 24, 2013

Ce folosesc pe unghii zilele astea


Povestea începe cu dorința mea de a avea în posesie peeling-ul cuticular de la Sally Hansen și alegerea variantei mai ieftine și mai la îndemână: cel de la Farmec. Pentru că îmi cresc foarte repede cuticulele, am făcut abuz de el și toată joaca s-a soldat cu exfolierea unghiilor, până în punctul în care am fost nevoită să le „tund” foarte scurt și să recurg la orice metodă posibilă de a le regenera.


Tubul de 15 ml a costat undeva la 11 lei (în farmaciile Sensiblu) și l-am folosit săptămânal, fără să protejez unghiile cum se cuvine. Textura de gel mi-a permis să folosesc cantități foarte mici, pe care le-am aplicat pe suprafața cuticulelor, iar după aproximativ un minut, am spălat, șters și am împins cuticulele cu ajutorul unui bețișor de lemn.


Gelul descompune cuticulele, după care e ușor și să le împingi, dar și să le „ștergi” (cu ajutorul unui prosop mai scorțos).


Când aspectul general al unghiilor mele a început să se înrăutățească, am cumpărat uleiul de cuticule din aceeași gamă, însă nu a fost suficient. Așa că am mers și am făcut stocul cu loțiunea cu vitamina B 5 și baza fortifiantă.


Timp de aproape 2 săptămâni, am aplicat zilnic (dimineața și seara) uleiul de cuticule, pe care l-am masat bine în jurul unghiei. Îmi place că e mai puțin uleios decât uleiul pe care îl foloseam în trecut, însă efectul nu durează la fel de mult. Dacă mă spăl pe mâini, trebuie să reaplic imediat, altfel cuticulele încep să arate de parcă vor să o ia la fugă, în direcții diferite. Îmi place însă foarte mult modul de aplicare, cu pensula – e mult mai curat și mai precis.


După protejarea cuticulelor, următorul pas era loțiunea cu vitamina B 5. Conform instrucțiunilor, trebuie folosită zilnic în prima săptămână, după care de 2-3 ori/ săptămână. Un lichid care se ususcă puțin cam greu și care te ajută să culegi în zbot tot felul de particule de praf, scămuțe și alte minuni. Stăteam mai ceva ca după manichiură până să se usuce.


În tot timpul ăsta am suferit și suspinat după unghii puternice, lungi și colorate. După săptămâna în care nu mi-am permis să aplic nimic altceva pe unghii, am ajuns în sfârșit la o soluție mulțumitoare: bază complex fortifiant. Cu ulei de măsline, migdale dulci și germeni de grâu în compoziție, promite să hidrateze și să refacă unghiile.


Nu am scăpat complet de exfoliere, însă măcar s-a concentrat undeva la vârfuri. Iar lacul fortifiant mă ajută să țin totul laolaltă. Am observat că unghiile mi-au crescut mult mai repede decât m-aș fi așteptat și în curând voi putea trece și la culori.

Apropo de asta, mă lăudam acum câteva zile cu două oje noi (am zis că mă opresc, dar nu m-am putut abține). La unul din magazinele din Botoșani am găsit o colecție de pasteluri, Paris Memories, la 6 lei/ bucata. Am luat un bleu și un lila și abia aștept să le testez, să văd cum se comportă. Culorile mi se par superbe.


Tu ai folosit tratamentele din gama Farmec? Cum te-ai împăcat cu ele?

12 comments :

  1. unghiile exfoliate sunt cosmarul meu plus ca se rup de la radacina cand imie lumea mai draga :( oare de la care intaritor/ baza ti-au crescut unghiile mai repede? te pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Mara,

      Sincer, nu ştiu de la care, dar având în vedere că baza fortifiantă a fost folosită pe final, aş spune că de la combinaţia de ulei şi loţiunea cu vit. B5. Te pup! :*

      Delete
  2. nu am intampinat problema aceasta pana acum, eu am niste unghii foarte tari, cresc extrem de repede, am noroc cred. oricum unghiile tale arata foarte bine. eu aplic mereu ulei de cuticule si in rest nu prea altceva. de ceva vreme am uleiul galben de la oriflame, nail food, si imi place mult. e formulat ok, ieftinel si miroase suuuper. o sa dau si eu o sansa produselor farmec cand am ocazia sa le iau. te pup!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Milena,

      Chiar eşti o norocoasă! Mereu mi-am dorit unghii ca ale tale, dar trebuie să mă mulţumesc cu ce am :)) Am să încerc şi eu uleiul de la Oriflame, imediat ce pun grebla pe un catalog :D Pupici :*

      Delete
  3. Poti spune si la ce magazin le-ai gasit ca sunt tare dragute ojele. Sa le folosesti cu placere!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună,

      Le-am luat din magazinul Romarta (centrul Botoșaniului), de la standurile cu cosmetice (etaj 1). Hope that helps! :*

      Delete
  4. Imi place cum arata baza fortifianta pe unghii, cred ca o iau si eu. Din tratamentele folosite de tine, eu il am doar pe cel cu vit. B5, chiar mi-a intarit unghiile. Ale mele nu se prea exfoliau, dar erau moi si le pileam greu, acum insa e ok.
    Si tratamentul de la Sally Hansen ataca putin unghiile, sa stii, eu il folosesc inainte sa indepartez oja veche. Partea buna insa e ca daca la inceput il foloseam saptamanal, acum nu-l aplic decat o data la 4-6 saptamani, practic m-a scapat de cuticule, cu el si cu hidratare din belsug.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chiar arată bine baza și se și menține zile la rând. Și pe mine mă ajută mult hidratarea cuticulelor, nu cred că le-am hidratat în viața mea atât de mult! Înainte, dacă mi se părea că încep să arate aiurea, luam foarfecuța și mă apucam de tăiat. Acum prefer să pun mai mult ulei și să-l masez bine. Chiar le întreține, dar după o săptămână jumate, maxim două, trebuie să umblu la ele. În ultimul timp nici n-am prea avut timp să mă ocup cum se cuvine, așa că m-am bazat mult pe ulei. Pup!

      Delete
  5. La Oriflame exista un "tratament" pentru cresterea rapida a unghiilor pe care chiar ti-l recomand. La inceput am fost sceptica si nu am crezut promisiunile producatorului catusi de putin, l-am folosit in speranta ca nu mi se vor mai exfolia. Ei bine, nu a avut efect asupra exfolierii ( nici nu promite asta), insa pot spune ca efectul promis e spectaculos! In 6-7 zile unghiile chiar mi-au crescut mai repede!
    Ti-l recomand cu caldura daca vrei unghii lungi, insa este bun doar din acest punct de vedere. Iar raportul calitate-pret e excelent, am dat 10 lei.
    Simona.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Simona,

      Mulţumesc de recomandare, chiar am să încerc. Din când în când mai dau comenzi la Avon şi Oriflame pentru mărunţişuri.

      Te pup :*

      Delete