January 5, 2015

INCEPUT DE 2015

E din nou timpul pentru retrospectivă. Îmi place mult să fac postările astea, e o adevărată plăcere, un joc în care ies câștigătoare (sau nu) și sper că și ție îți place să le citești.


La mulți ani! Să ai un an bun și frumos!

Anul trecut îmi propuneam (ca de obicei) foarte multe obiective, făcând abstracție totală de timpul care parcă intră la apă. Acum, după aproape două săptămâni în care nu am deschis laptopul și m-am aerisit în mediul offline, e timpul să-mi pun degetele la un workout intens și să fac analiza. În 2014 mi-am bazat tot planul pe ultima carte citită atunci, Your Best Year Yet, iar cele mai arzătoare dorințe erau următoarele:


★Exerciţii de tonifiere

Am continuat cu perioadele de exercițiu constant și cele de pauză, pentru că ori voința nu funcționează cum trebuie, ori apar atât de multe alte lucruri de făcut încât prefer să renunț la cele câteva minute alocate pentru asta și să le folosesc în alte scopuri. O prostie, de acord, dar așa se întâmplă, iar eu permit asta. În schimb, mă bucură faptul că am reușit să descopăr tipul de workout care mă reprezintă cel mai bine: yoga. Din toamnă și până acum nu am mai făcut zilnic, dar fac câte o mică încălzire pe ici-pe colo, ca să-mi întind și dezmorțesc ciolanele. Și se simte diferența după fiecare repriză.
  
★Dietă de detoxifiere

Nu am ținut nicio dietă de detoxifiere - am uitat cu desăvârșire de acest aspect. Adică nu una care să excludă carnea din alimentație și să se bazeze exclusiv pe fructe și legume. Am ținut în schimb, în vară cred, o cură de 2 săptămâni cu clorofilă lichidă și extract de nucă. Efecte fizice nu pot spune că am observat, însă eram mai liniștită că fac totuși ceva benefic pentru organism. De gătit, gătesc destul de des, a început să-mi placă tot mai mult ideea de a face tot felul de chestii ”de casă” și am un program de masă fix (care, în continuare, exclude micul dejun). 

★Renunţ la cafea

Am renunțat la cafea până în punctul în care nu am mai avut nicio problemă cu durerile de cap. Dacă e să mă doară, e din cauza calculatorului, a faptului că n-am mâncat sau a stresului. După ce am rezolvat asta, m-am apucat din nou de băut cafea. De plăcere.

★Meditez măcar 5 minute pe zi

Am încercat, serios că am încercat. Însă a fost greu și am renunțat (deși sunt conștientă că nu e bine). Cu toate beneficiile în minte, am renunțat, uitat și nu am făcut asta în 2014. 

★Citesc 

Un alt obiectiv care nu a fost dus la capăt. Nu am citit cărți, ci alte chestii de interes, însă mereu cu ochii în monitor. M-am concentrat pe alte lucruri și abia acum, la început de an, am avut timp și dispoziție să zac cu o carte în mână, până am terminat-o. Una începută cu câteva luni în urmă și lăsată uitării la marginea patului: Arta de a scăpăta cu stil a lui Alexander von Schonburg, pe care o recomand cu căldură. 

★Mă plimb mai mult

Aici am lucrat cu sârg: m-am plimbat, am ieșit, m-am văzut cu lumea și am cunoscut lume nouă, am legat prietenii și am consolidat altele. Da, m-am mișcat și mi-a plăcut, dar tot mai bine e în vizuina mea :)

★Organizare

Sunt destul de mulțumită de felul în care m-am organizat. Atunci când vrem, ne putem ține de treabă. Cel mai simplu pentru mine e să-mi trec toate ideile, planurile/task-urile pe foaie, într-o agendă și să le bifez cu timpul. Sunt foarte încântată de faptul că am scris pe blog cu regularitate și nu l-am neglijat. The Beauty Tag e oaza mea de relaxare, de aerisire. Și mă bucur să văd că a început să crească tot mai mare. Cred că dintre toate rolurile de care vorbeam în articolul de la începutul anului trecut, cel de blogger a fost cel pe care m-am concentrat regulat, deși nu-mi propusesem asta și mi-a adus multe bucurii.

Ce am învăţat în 2014?

♥ am învăţat să mă relaxez. Şi aici nu vorbesc doar de băi lungi cu multă spumă sau de zăcut pe canapea la filme, ci de o atitudine relaxată, de o abordare cu calm a situaţiilor, fără prea multă panică. Eh, am mai dat şi rateuri, dar sunt foarte mulţumită de cum decurg lucrurile.

♥ am învăţat că nu e un capăt de ţară dacă nu-mi ating toate obiectivele propuse. Asta nu mă mai descurajează, înseamnă doar că m-am concentrat pe alte lucruri, unele neprevăzute, altele care au crescut în importanţă. Poate nu am făcut două detox-uri pe an, dar am mâncat mai multe fructe şi legume. Nu am citit cele 12 cărţi, dar am citit multe articole online/văzut filme şi documentare. Şi tot aşa. Încerc să văd partea plină a paharului şi să mă concentrez pe ce-am realizat, nu pe ceea ce nu s-a întâmplat.

♥ am învăţat că nu trebuie să cumperi cosmetice doar pentru că sunt la promoţie :) Am fost destul de cumpătată, mai ales în a doua jumătate a anului şi mi-a prins tare bine. În felul ăsta, apuc să termin produsele începute, fără a face colecţii impresionante de creme de corp sau geluri de duş (oricum am suficiente). 

♥ am învăţat că oricât de rău ar fi azi, mâine sau poimâine (sau peste puţin mai mult timp) va fi bine. Timpul chiar vindecă orice, mai ales dacă-l laşi s-o facă. Şi am învăţat că dacă mă lamentez de ceva, nu iese nimic bun din asta - pur şi simplu bat pasul pe loc.

♥ cel mai greu e să nu te laşi furat de peisajul altora şi să te compari cu ei. Viaţa online facilitează gândurile imbecile, dar îmi aduc aminte de fiecare dată că sunt exact acolo unde trebuie să fiu şi merg în direcţia potrivită mie. E inevitabil ca la un moment dat să nu te trezeşti gândindu-te că X face mai mult sau mai bine şi e destul de greu să-ţi dai două palme şi să te gândeşti că tu ai drumul tău, experienţele tale şi nevoile tale. Dar cel mai bine e să te concentrezi pe astea. E greu, dar nu imposibil.

În 2014 am reușit să mă și menajez când a fost cazul, să trag de mine când s-a impus, să gestionez situații mai puțin plăcute cu calm. Am mai crescut, am devenit mai conștientă de mine. A fost un an bun și sper ca 2015 să fie măcar la fel de bun.

Gata, eu am înșirat realizările și eșecurile pe anul care s-a încheiat de curând. Iar acum mi-ar plăcea să-mi împărtășești și tu lucrurile de care ești mândră sau mai puțin mândră :)

16 comments :

  1. Ioana, imi place extrem de mult felul in care gandesti! Eu sunt mai pesimista de fel si de multe ori "ma cert" pentru ca n-am fauct ceva bine sau n-am realizat ce mi-am propus. Nu-mi dau seama, insa, ca am invatat/trait alte lucruri bune :) Mi-a dat asa o mica palma articolul asta, sa ma trezesc!

    Felicitari! Ti-ai mai propus ceva obiective pe 2015?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ira, zâmbesc! :) Să știi că nici eu nu mă pot lăuda cu un optimism sănătos, însă încerc să învăț să privesc lucrurile și altfel :) Și sper să nu recidivez :)) Mi-am propus câte ceva, chiar lucrez la următorul articol, care e despre asta. Te pup! :*

      Delete
  2. Felicitari pentru realizarile din 2014! Iti doresc un 2015 si mai bogat in experiente, succese si surprize minunate!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc, Laura! Un an la fel de frumos îți urez și ție! Te pup!

      Delete
  3. Ce postare frumoasa, mai ales la punctul cu gatitul, parca ma motivezi si pe mine sa incerc si mai des :D Eu gatesc chestii simple si sanatoase, si din cand in cand cate un desert :D


    Te pup!

    www.miu-miu.ro

    ReplyDelete
    Replies
    1. Andreea, mă bucur dacă te motivez cumva :) Nici eu nu fac cine știe ce chestii complicate, deși mi-am propus să încerc cașcavalul de vasă anul ăsta :)) La deserturi nu m-am băgat, felicitări pentru curaj! Ăsta e nivelul următor, la care sper să excelez cândva :P Te pup!

      Delete
  4. Mi-a placut articolul tau, chiar mult. La faza cu cititul si eu am restante mari, nu mai zic de exercitiile pe care mi le-am impus sa le fac zilnic... insa m-am bucurat uneori si daca am reusit sa le fac saptamanal, la balet nu am mai ajuns deloc. Dar au venit alte lucruri in loc si la un moment dat nu m-am mai gandit la ce nu am facut cum mi-am planificat. Bafta multa in tot ce faci!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ani, știu cum e. Mereu apar alte chestii de făcut și ttrebuie să prioritizezi. Și uite-așa ajung unele activități la finalul listei (asta dacă mai apucă să prindă loc pe listă). Eu zic că e bine cu exercițiile și din când în când, măcar cât să nu amorțim de tot în fața laptop-ului! Mult succes și ție și să ai parte de un an așa cum îți dorești!

      Delete
  5. Am un ceai intr-o mana si cu cealalta am dat scroll si am citit cu nesat. Te felicit, si eu incerc sa am o atitudine mai relaxata si sa-mi petrec timpul facand lucruri placute, fara sa ma mai stresez neaparat dupa un plan. Si tocmai am realizat ca nu erai in blogroll-ul meu! Asa ceva... trebuie musai indreptat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aww, mi-a crescut inima :D Cred că e cea mai sănătoasă variantă pentru noi. Eu oricum sunt genul de om care tinde să se frământe pentru cele mai mici lucruri (și ales mici sunt multe de obicei) și nu vreau să ofilesc înainte de vreme din cauza asta. Abia târziu, după ce trece haosul și apuc să respir, îmi dau seama că m-am stresat degeaba și pentru cele mai stupide lucrușoare. Iar un plan, oricât de bine pus la punct, poate să preseze. E bine să existe un plan, dar nu cred că are rost să dau cu biciul în mine pentru el :)) Această „anomalie” e de ambele părți, îndreptăm acum! :*

      Delete
  6. Cu cititul stau si eu prost, am citit in schimb foarte multe articole despre si pentru sanatate, iar spre sfarsitul anului am inceput doua carti, una pentru spirit si alta pentru relaxare, de aventura. Cu ele imi inchei seara, cateva pagini acolo. :)
    Tot in vacanta de iarna am facut si cateva exercitii, sotul ma indemna, fiecare cu greutatile lui. :)
    Chiar am incercat si un smoothie cu apio si mere si mi-a placut! xo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mihaela, care e cartea pentru suflet? Eu am rămas în zona motivațională și am reluat o carte începută (și neterminată) acum un an. Articole pentru sănătate cred că citesc în fiecare an - am perioade când mă apucă research-ul și atunci fac dosare cu tot ce găsesc/îmi place/îmi trebuie. Smoothie-uri aș vrea să introduc și eu în program - dimineața, că și-așa nu reușesc să mănânc nimic atunci. Măcar vitamine lichide să bag :)

      Delete
  7. Meditatie nu inseamna numai sau nu inseamna neaparat statul in lotus si ascultatul linistii...toate invataturile tale din 2014 dau dovada faptului ca ai meditat serios si ca ai dobandit acea deschidere; dupa parerea mea, poti bifa punctul meditatie; in al 2-lea rand, Yoga (chiar daca practici doar cateva minute) e meditatie dinamica...deci, esti in grafic :)! Eu am invatat ca trebuie sa avem rabdare si ca nimic din ceea ce vine usor nu este cu adevarat important sau nu ni se potriveste; chestiile speciale se intampla atunci cand avem rabdare. Pentru 2015 nu mi-am propus nimic, sau mi-am propus sa incerc sa iau fiecare lucru asa cum vine si sa il abordez cat pot de bine; sa fac ceea ce pot, cu ceea ce am, acolo unde sunt (cineva important a spus asta, eu doar repet in cuvintele mele esentialul)! Te pup, mi-a placut tare mult articolul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iar mie mi-a plăcut mult ce mi-ai scris! M-ai făcut să mă simt puțin mai împlinită :) Sunt de acord că lucrurile care vin ușor nu sunt chiar atât de importante, iar cele dobândite cu răbdare și implicare (uneori și sacrificii) au o mai mare greutate și, implicit, aduc o maimare satisfacție! E super planul tău, la fel îmi propun și eu mereu în gând: take things as they come & make the best of it! Te pup și eu!

      Delete
  8. Bravo, Ioana, mi-a placut mult ce ai scris! You're awesome! :)
    Sunt mai putin mandra de faptul ca in 2014 nu m-am tinut de sport si nu am citit cat as fi vrut, pe de alta parte am facut multe schimbari frumoase si ma simt mai curajoasa si mai matura acum.
    Sa ne vedem cu bine in 2015! Te pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc, Georgiana! >:D<Ne-am și văzut deja în 2015! :D De o parte din schimbări știu și mă bucur mult pentru tine! Iar timp mai este, pentru toate! Și eu mă simt puțin mai matură, curajoasă - nu prea :)) Dar lucrez la fiecare aspect, după timp, după posibilități :) Te pup!

      Delete