September 23, 2013

The noo poo experiment

Deși îmi place să cred că îmi îngrijesc părul cum trebuie și din când în când  îl răsfăț pe cinste cu ulei de cocos, se pare că sunt în continuare pedepsită ca după fiecare duș să culeg prea-multele fire din cadă. M-am gândit că nu ar strica să încerc un experiment de o lună, pentru ca în cazul în care lucrurile merg conform planului, să inițiez un nou challenge.

Citisem despre “no poo experiment” în urmă cu aproape 2 ani și pe cât de repede m-a cuprins febra research-ului, pe atât de repede m-a lăsat. Acum aproape o lună jumătate, scanând blogurile străine de beauty, am dat peste o blondă simpatică, foarte entuziasmată de rutina ei minune pentru îngrijirea părului. O rutină simplă, care constă doar în folosirea bicarbonatului de sodiu pentru spălat și oțet pe post de balsam (ocazional, ulei pe vârfuri).

Motivele sunt multe, dar mi-au atras atenția: “produse” naturale și mai puțini bani dați pe șampon. Deși reticentă, rezultatele ei m-au convins să încerc: păr mai sănătos, mai lucios, mai cuminte, mai puțin îmbibat în silicon și mai mult pe cap decât în cadă, pe jos sau pe așternuturi. Iar cel mai mult mi-a plăcut faptul că adeptele “no poo” beneficiau de luxul de a-și spăla podoaba capilară o dată la 4-5 zile. Așa că timp de o săptămână mi-am pregătit părul pentru experiment, în sensul că am renunțat la șampon și m-am spălat doar cu apă.

Spre surprinderea mea, părul nu o luase razna și nu mirosea ciudat. Următorul pas a fost să-l spăl cu bicarbonat de sodiu la rădăcini și să aplic oțet de mere pe lungime, pentru “frăgezire”. Din câte am citit, există două variante: una este să faci un fel de șampon, din bicarbonat de sodiu și apă, amestecate într-o sticlă, după care să aplici “loțiunea” pe păr, să masezi și să o lași să acționeze 2-4 minute. A doua variantă este să uzi părul și să aplici direct pe păr bicarbonatul de sodiu, masezi, lași să acționeze și apoi clătești. Foarte bine, pentru că bicarbonatul are tendința de a pleca mai greu și după uscare, arată ca mătreața.

Din motive de comoditate, am ales a doua varinată, care nu necesita o pregătire prealabilă a soluției. După prima spălare, am crezut că am descoperit o comoară. Aveam părul încredibil de moale, lucios și cuminte. Citisem că primele zile sunt critice, pentru că părul trece printr-o perioadă de tranziție și poate reacționa urât. De asemenea, secreția de sebum o poate lua razna, până să se regleze și poți arăta de parcă nu te-ai spălat de câteva săptămâni, chiar dacă ai făcut fapta cu o seară înainte. Am zis că eu sunt o excepție și totul e OK.

Însă după două săptămâni de experimentat (cu spălări o dată la 3 zile) m-am hotărât să renunț. 

Motivele:
  • Sebumul nu mi-a cauzat neplăceri, nu am avut excese, însă părul era extrem de uscat pe lungime. Devenise crispy și își pierduse complet suplețea și strălucirea. Nici măcar atunci când îl aranjam cu placa (cu peria era mult prea greu de aranjat), nu avea deloc luciu;


  • A doua zi după spălare, scalpul mirosea ciudat. Era un miros de îmbâcsit, pe care îl simțeam la fiecare mișcare și întoarcere a capului, lucru care m-a crispat (la propriu și la figurat). Mă gândeam că dacă eu îl simt, îl simt și ceilalți, therefore gesticulația mea (sau orice alt gest spontan, natural) a avut de suferit;
  • Urma să onorez două nunți și nu mi-am permis decât să las totul baltă și să revin la șampon.

Trecerea de la “no poo” la șampon i-a priit părului meu, care se pare că a fost atât de bucuros, încât a început să sclipească. Iar balsamul s-a simțit ca o adevărată binecuvântare. Recunosc și că mi-a fost foarte greu să mă obișnuiesc cu faptul că pletele nu mai miroseau a flori de primăvară. 

Produsele folosite:

Șampon Garnier Fructis Goodbye Damage
Balsam Garnier Fructis Oil Repair 3

De șampon sunt oarecum dezamăgită. Nu îmi dau seama care a fost problema de fapt, însă după folosire, părul meu se îngrășa mult mai repede decât în mod normal. Balsamul îl aplic doar pe lungime, deci ăsta nu a fost motivul. Totuși, m-am ținut să-l folosesc până la ultimul strop și, din fericire, trecerea a coincis cu ultimele picături de șampon.

Lista de ingrediente

Balsamul mi-a plăcut, însă nu m-a câștigat și mi se pare că se duce repede (e drept, și eu sunt mână spartă când vine vorba de aplicat balsam). M-a ținut mai puțin decât șamponul și m-am întors la Balea Oil Repair , de al cărui miros sunt îndrăgostită (la fel de îndrăgostită ca și de efecte, evident).

Lista de ingrediente


Ai încercat “the noo poo experiment”? Ai fi tentată? 

4 comments :

  1. Am citit despre experiment insa nu sunt convinsa ca m-as obisnui asa si nu am vrut nici macar o saptamana de proba. Samponul vad ca are sodium lauryl sulfate, acel SLS nasol, e posibil ca el sa-ti fi cauzat neplaceri. Ma declar tare tentata de Oil Repair de la Balea, o sa-l caut! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Georgia,

      Să încerci balsamul de la Balea, e cel în varianta bronz (ca să nu zic maro). E din ăla care descurcă părul sub duș și știu că-ți plac astea :))

      Te pup :*

      Delete
    2. 2 zile a durat pana sa cedez, Ioana! :)) Revin cu impresii.

      Te pup!

      Delete
    3. :)) Ce simpatică ești! Aștept să-mi spui cum ți s-a părut :*

      Delete