October 18, 2013

[Review] Crema hidratanta Farmec

În articolul anterior am promis să revin cu mai multe detalii despre crema hidratantă de la Farmec. Am ales-o pentru simplul motiv că m-am pus în situația de a nu avea niciun backup urgent și singura variantă a fost să dau o fugă la DM și să iau ceva (orice) pentru pasul de hidratare. M-am învârtit ca o curcă prin magazin, încercând să găsesc crema matifiantă cu Aloe Vera, însă fără succes. Am scanat toate rafturile, m-am uitat la mai toate brandurile și ajunsesem la secțiunea creme de corp, unde am văzut-o pe asta. Am luat-o, m-am uitat puțin la ingrediente și am decis că, în situații de urgență, merge.


Crema are o cantitate generoasă, de 150 ml și a costat în jur de 11 lei. Ocupă mult spațiu pe raft. Primul lucru care m-a izbit când am deschis-o a fost parfumul. Trecerea de la produse fragrance free la cele cu parfum e grea și ciudată. Mi-a luat mai bine de o săptămână ca să mă obișnuiesc cu ideea.


Când tenul meu a început să facă mofturi, m-am văzut nevoită să folosesc Brevoxyl-ul pe toată fața. După pauză, tenul și-a revenit la normal în 4 zile. Ca textură, e light și se întinde foarte ușor, mi se pare potrivită pentru tenurile normale, intră repede în piele și are finish mat. Nu e nevoie de mult produs pentru față și gât, therefore abia dacă se cunoaște că am folosit-o.


A fost ciudată și ideea de ambalaj tip borcan, însă am luat de la suprafață câte puțin, cu buricele degetelor.
Ambalajul spune: „O cremă pentru îngrijirea facială și corporală ce conține extract de Aloe Vera cu puternice proprietăți hidratante, antiseptice, antiinflamatoare, cicatrizante, astringente, regenerante și tonifiante. Fără parabeni, parfum hipoalergenic.”

Farmec Cremă soft hidratantă cu Aloe Vera – listă de ingrediente:

Aqua, Cetearyl Alcohol (GOOD), Sodium Cetearyl Sulfate (GOOD), Parrafinum Liquidum (GOOD), Glycerin (BEST), Stearic Acid (GOOD), Ceteareth-20 (GOOD), Glyceryl Stearate (GOOD), Dimethicone (GOOD), Polyacrylamide (GOOD), C13-C14 isoparaffin (GOOD), Laureth 7 (GOOD), Phenoxyethanol (GOOD), Ethylhexylglycerin (GOOD), Parfum (POOR), Methylisothiazolinone (POOR), EDTA (GOOD), Aloe Barbadensis Leaf Extract (GOOD), Propylene Glycol (GOOD), BHA (POOR).

Compoziția este un cocktail de emolienți și agenți de îngroșare, are două ingrediente cotate cu BEST, din care BHA-ul aproape că nu e și două cu potențial iritant mare, din care methylisothiazolinone e mai spre sfârșitul listei și, deși asta nu e o scuză, cumva mă face să mă simt mai safe.

Overall, sunt mulțumită de cremă. Hidratează binișor, e plăcută la aplicare, mirosul nu mai e atât de deranjant. Nu mi-a cauzat nicio neplăcere până acum, însă dacă se întâmplă ceva, trâmbițez.

4 comments :

  1. Daca e ceva ce ma enerveaza la farmec e tocmai parfumul. Am avut un demachiant si a fost un chin sa il folosesc. Pe urma, am primit cateva mostre cand au lansat nu stiu ce gama noua, nu le-am putut folosi. Recent mi-am luat o crema de ochi impreuna cu ceva revista, la fel, super parfumata. Cred ca din ce am incercat eu pana acum doar Academie au mai fost asa parfumate.
    BHA-ul din crema asta nu e acidul salicilic cotat cu best pe beautypedia, e un conservant cu potential cancerigen zice-se.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulţumesc de atenţionare, am făcut corectura. M-am mai documentat şi eu niţel, e BHA (butylated hydroxyanisole), care e cancerigen. Eu m-am obişnuit cu parfumul, deşi recunosc că mi-e dor de ceva cremă care să nu aibă miros :)

      Delete
  2. incep sa fie din ce in ce mai bune!

    ReplyDelete