October 16, 2013

[Update] Rutina de ingrijire

Tenul meu a suferit mult în ultima vreme, în sensul că a luat-o razna complet. Ca de obicei, partea dreaptă a feței este mai activă și m-am luptat din nou cu prea multe semne.  Mi-a fost foarte greu să-mi dau seama din ce motive s-a întâmplat asta, așa că m-am hotărât să renunț complet la exfolianți și SPF.


De asemenea, multe din produsele folosite s-au consumat și am fost nevoită să le înlocuiesc. Momentan, la capitolul curățare folosesc demachiantul bifazic de la Farmec, care îmi place că e suficient de uleios pentru gusturile mele actuale (și pentru rimelul meu, care se încăpățânează să rămână pe gene), însă sunt dezamăgită de capacul lat, care “scapă” și ajung mai tot timpul cu prea mult produs pe dischetă și pe mâini. Din păcate, nici nu am în ce alt recipient să-l torn acum.

Continui cu laptele demachiant Balea Med Ultra Sensitive și în loc de loțiune micelară, folosesc șervețele demachiante Blanchette B. Nu rămâne foarte mult fond de ten în urmă, dar vreau să mă asigur că iau tot până să trec la produsele de curățare solubile în apă. Tot ce pot spune este că șervețelele demachiante sunt o idee nu tocmai bună: puțin prea agresive, îmi dau senzația că zgârie fața când le folosesc.

Pentru spălare, alternez două spume de curățare. Dimineața folosesc Nivea Aqua Effect Cleansing Mousse, care nu îmi place în mod deosebit (poate și din cauza mirosului specific produselor Nivea – not a big fan). Seara folosesc spuma Balea Med Ultra Sensitive, pe care am luat-o în varianta travel-size (în caz că nu-mi place), dar care s-a dovedit minunată.


La capitolul tratamente, povestea e puțin mai lungă. Momentul în care am oprit folosirea exfolianților și a SPF-ului a coincis cu momentul în care am achiziționat Brevoxyl cremă. L-am folosit două săptămâni pe toată fața, ceea ce a dus la o piele extrem de uscată și, după o pauză de o săptămâna, am început să-l folosesc pe alocuri, unde e nevoie. Am observat că folosit cu moderaţie nu usucă pielea şi chiar își face treaba. Coșurile dispar peste noapte, la propriu, fără să rămân cu semne. Aș fi vrut să-l am mai devreme, în momentul în care lucrurile au început să meargă prost. Cât timp l-am folosit, nu am purtat deloc makeup, deoarece fondul de ten punea în evidență orice porțiune descuamată, așa că 2 săptămâni am umblat cum m-a lăsat mama natură.

BHA-ul Paula’s Choice a fost reintrodus treptat în rutină, îl folosesc mai rar și mereu după duș, pentru că îmi place că se aplică mai cu spor pe pielea proaspăt aburită”. La fel de rar folosesc și setul de exfoliere mecanică primit la Crăciun (deși are mai multe capete, folosesc doar peria de exfoliere și burețelul pentru polish).

Pentru hidratare, am ales o cremă Farmec cu Aloe Vera (150 ml), despre care am să scriu separat mai multe detalii. La SPF încă nu am revenit, o voce din capul meu îmi spune că de aici au început problemele și tot amân momentul cu pricina.


Concluzia/ motivația mea: o luasem puțin razna cu numărul de produse de îngrijire folosite. O rutină mai simplă e binevenită atât din punct de vedere financiar, cât și prin prisma faptului că produsele sau combinațiile de produse problematice pot fi mai ușor de depistat. Momentan, tenul meu e în proces de refacere, asta și după o vizită la cosmetică (una fericită), despre care pot scrie, dacă ești interesată.

2 comments :

  1. Sunt de acord ca e mai simplu cu mai putine produse, dar sincer, nu cred ca e bine sa folosesti exfolianti, chiar si rar, si brevoxyl, fara spf. Mie mi-ar fi teama de pete, chiar daca nu mai e soarele chiar asa puternic in perioada asta.
    Ma bucur sa aud ca mai sunt si vizite fericite la cosmetica :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ştiu, ştiu.. E un risc pe care mi l-am asumat. Încet-încet, revin la rutina normală şi sper ca lucrurile să se aşeze :)

      Delete