January 4, 2014

Început de 2014

Anul trecut, cam pe vremea asta, povesteam încântată de felul în care au decurs Sărbătorile de iarnă. Recitind, mi se așază un zâmbet pe buze. S-o zic drept, buburuza aia m-a păcălit teribil: 2013 a fost exact opusul a ceea ce mă așteptam să fie, însă cred că am scăpat cu viață pentru că am păstrat speranța în suflet :)


Am mers mai departe către restul articolelor scrise la începutul anului ce tocmai a adormit, într-o încercare de verificare a progresului. Am luat-o în ordine cronologică și am deschis articolul cu rezoluțiile pentru 2013. În momentul ăsta am lângă laptop o carte motivațională, menită să te ajute să te înțelegi și să-ți stabilești obiective clare pentru noul an. Îmi vine să râd când citesc începutul articolului, pentru simplul fapt că se pare că știam de anul trecut ceea ce autoarea a detaliat într-o carte de 254 de pagini. Cu toate astea, dacă sunteți amatoare de acest gen de cărți, o recomand (Jinny S. Ditzler - Your Best Year Yet). Merge puțin mai adânc de "fă-ți o listă cu obiective" și te îndeamnă frumos să nu o uiți prin vreun sertar pe care-l deschizi de maxim 2 ori pe an. 

Scopul postării obiectivelor pe blog a fost acela de a verifica cât și ce anume am făcut din tot ceea ce mi-am propus, așa că am să iau fiecare aspect la puricat. 

 Aspectul fizic

Vorbeam de tonifierea musculaturii și alesesem un full-body workout, Brazil Butt Lift, al lui Leandro Carvalho. Abia la sfârșitul verii m-am apucat serios de program și m-a ținut o lună jumătate, după care mi-am găsit o super scuză ca să fac o pauză și am tot făcut-o până în clipa de față. Însă, pentru cât m-a ținut, rezultatele au fost vizibile. Nu doar că musculatura începuse să se tonifieze, dar m-am simțit mai bine, mai energică, mai plină de viață. Am lucrat cu greutăți, iar mâinile mele au început să prindă contur și chiar aveam ce încorda. Picioarele - mai ferme și mult mai puternice, după o săptămână am început să o iau pe scări și am renunțat la lift (stau la etajul 7). Abdomenul era deja definit și aproape "tare ca piatra". După cum vezi, aveam toate motivele să continui, însă am renunțat.

Pop Pilates sau yoga nu am făcut deloc, am încercat în schimb 30 Day Shred-ul lui Jillian Michaels, care m-a ținut 10 zile. De la atâtea Jumping Jacks mi-am luxat glezna și două săptămâni nu am mai putut face nimic.

Mă bucur totuși că mi-am păstrat greutatea și nu am suferit modificări majore. Acum mă gândesc să mă reapuc de exerciții, însă sunt în căutarea unui alt program, pentru că nu mă simt în stare să o iau de la capăt cu BBL-ul. Una din problemele de care sufăr, pe lângă voința șubredă, este că mă plictisesc repede și având în vedere că deja am trecut de două ori prin programul ăsta, m-aș compromite dacă aș reîncepe tot cu el.

Cât despre trezitul de dimineață, a funcționat și el o perioadă. Funcționează atâta vreme cât păstrez o constantă. Dacă intervine ceva și mă dau peste cap, s-a dus tot. După perioada Sărbătorilor, "bună dimineața" mea începe în jur de ora 16 (dar asta se va regla o dată cu terminarea concediului).

 Nutriție

Nu am reușit să iau micul dejun, cu toate că m-am străduit cât m-a ținut stomacul. Nu intră și pace. Prima masă e în continuare în jur de ora 13. Ce am reușit în schimb a fost să variez produsele, am introdus mai multe legume și verdețuri și chiar am gătit! Am ajuns la performanța de a face pâine în casă ca să nu mai cumpăr deloc din comerț, am mâncat în oraș/din oraș de foarte puține ori (poate de 2 ori pe lună-în condițiile în care înainte eram clientă fidelă fast-food), am învățat o grămadă de rețete noi. Stau prost la capitolul prăjituri, dar nici nu sunt sigură că vreau să mă perfecționez :)

 Sănătate

Obiceiul cu băutul apei a funcționat on&off, am avut zile când efectiv n-am avut timp să merg la baie sau să beau apă. Mi-am adus iar sticla de 2 litri pe birou, însă în weekend-uri uit cu desăvârșire să beau suficient. Cumva, parcă te obișnuiești mai repede cu senzația de sete și începi să uiți c-o ai (chiar si când sticla plină ochi de apă stă chiar în fața ta).

Cât despre analizele de sânge, mi-am făcut toate analizele posibile, everything's fine :) 

Am fost conștiincioasă și mi-am cumpărat Calciu, Magneziu și un complex de Vit. B, de care m-am ținut o perioadă, după care am uitat de ele. Dacă nu îmi pun o alarmă sau un reminder pe undeva, mă obișnuiesc să văd pastilele într-un loc, devin parte din decor și nu le mai bag în seamă. Deocamdată stau la loc ferit de soare, le scot în momentul în care simt nevoia să mai fac o cură.

 Relaxare

Nu prea mi-a ieșit treaba asta, e una din marile dezamăgiri ale anului. Și nici nu am meditat. Fac ce fac și parcă nu-mi aloc nicicând timp pentru mine, mereu e altceva mai important de făcut înainte. Când termin sunt epuizată și mă prăbușesc în pat.

 Skincare

Am avut câteva rateuri financiare anul ăsta și am încercat să peticesc lipsurile cu diverse produse, însă mi-a ieșit prost experimentul. Acum am revenit la produsele mult îndrăgite, iar tenul meu este în recuperare. Am să scriu mai pe larg într-un update despre rutina de îngrijire.

 Diverse

Nu am făcut cine știe ce investiții în haine, am în continuare multe restanțe la capitolul ăsta, dar nu sufăr (tare). Am reușit în schimb să mă adun când a fost nevoie, să economisesc, să refac stocul la produsele de îngrijire și să investesc în alte lucruri mai importante ca hainele. Nu am renunțat la obiceiul de a face un budget sheet lunar, în care să trec cheltuielile, datoriile, sumele real cheltuite. Îmi vine mult mai ușor să țin evidența și să mă organizez în felul ăsta. 

Cu regret văd că nu m-am ținut de promisiunea de a face challenge-uri lunare și nici nu am învățat italiană. Însă m-am ocupat mai mult de învățarea unei alte limbi, cea a compasiunii și a toleranței. Am încercat să fiu mai înțelegătoare și umblă vorbă că mi-a ieșit. Am exersat mult și încă nu am terminat, dar cred vorba asta: "Be kind, for everyone you meet is fighting a hard battle".

2013 a fost, poate, cel mai dificil an de care îmi aduc aminte, plin de obstacole și încercări. Și cu toate că lista de mai sus nu a fost plină de bife, cred că marea realizare rămâne cea de a reuși să iau lucrurile așa cum vin și să mă adaptez din mers, să caut și să găsesc soluții. M-am izbit de situații urâte pe toate planurile și de câteva ori am crezut că mi se prăbușește castelul, însă am ieșit mult mai bine decât mă așteptam și am să mă mângâi singură pe creștet de câteva ori. În timp ce zâmbesc.

Lista cu obiective pentru 2014 este încă în lucru și mi-ar plăcea să o postez, chiar dacă o fac mai târziu, tocmai pentru a putea trece din nou prin procesul ăsta de bifat și tăiat. Chiar dacă nu-ți ies toate, ai o satisfacție când vezi că ai reușit să faci o parte din lucrurile pe care ți le-ai propus.

Și pentru că sunt mai curioasă ca o pisică, mi-ar plăcea să știu cum a fost 2013 pentru tine, ce realizări ai avut, planificate sau nu și pe unde crezi că e loc de mai bine.

La mulți ani și să ai parte de un an cald și frumos!

12 comments :

  1. foarte frumos ai scris, sper sa ai un 2014 mai bun, asa cum il speri! te pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulţumesc, Milena! Un an frumos şi ţie (chiar dacă fac urare cu întârziere)! Te pup :*

      Delete
  2. Anul 2013 promitea numai lucruri bune la inceput. Pe parcurs au aparut incercari din cele mai diverse, unele chiar la limita suportabilitatii, dar slava Domnului, s-a sfarsit in liniste, fara probleme deosebite!
    Îţi doresc un an minunat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cornelia,

      Mă bucur că măcar pe final lucrurile s-au liniştit! Mulţumesc de urare, la fel şi ţie!

      Te pup!

      Delete
  3. Foarte frumos. Anul 2013 a fost într-adevăr unul ciudat, dar să sperăm că 2014 va mai corecta din lucrurile care nu au mers cum ar fi trebuit. Keep a stiff upper lip!

    ReplyDelete
  4. mi-a placut mult cum ai deschis anul :)

    la multi ani!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mă bucur, Diana! O descriere frumoasă pentru un an urât :)

      Te pup!

      Delete
  5. mi-a placut mult postarea, eu stau tare prost la capitolul organizare. in ultimul an parca am lenevit constant fara sa fac ceva pentru mine, medicina imi ocupa aproape tot timpul si tare as vrea sa fiu mai productiva.

    de unde ai facut rost de programul BBL? :D ma bate un gand sa ma apuc :D

    http://jolie-creativity.blogspot.ro/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Dea,

      Te înţeleg perfect, m-am luptat cu prea multe lucruri şi mi-a scăpat situaţia de sub control. În final, nu mai ştiam de capul meu şi de organizare nici nu se mai punea problema :))

      Sincer, nu mai ştiu de unde am luat BBL-ul, dar revin cu un mail către tine şi îţi spun. Dacă vrei să te apuci, ţi-l trimit şi pe stick, nu e problemă :)) Eu m-am cam plictisit de el, DAR chiar dă rezultate, deci îl recomand!

      Te pup,

      Ioana

      Delete