February 11, 2014

Scotoceala de duminica

Duminică dimineață, în loc să lenevesc în pat cât mai mult cu putință (că deh, e înainte de luni și vrei să simți că te-ai super relaxat) m-am trezit, mi-am dezmorțit picioarele în drumul spre bucătărie și am pus de-o cafea tare pe care am savurat-o privind cum căldura topește zăpada de pe acoperiș și o prelinge pe geamurile recent spălate și curățate ale noului meu cuib.

În ciuda faptului că Bucureștiul găzduiește enorm de multe târguri și evenimente, rar mă afișez pe la vreunul, mostly din comoditate (nu accept critici, m-am scuzat deja la categoria Despre mine). Însă Yard Sale-ul mi-a trezit interesul prin ideea lui atât de simplă (și da, abia acum m-am gândit și eu să merg). Din curiozitate. Îmi e familiar conceptul de reciclare sau troc, însă am vrut să văd cu ochii mei cine cu ce vine la un astfel de sale.

Serendipity, ceainăria în care s-a organizat "debandada" (in a good way), e undeva în zona Piața Romana-numai bine să te plimbi pe acolo, mai ales dacă e soare și cald. Iar dacă ești la fel de bine orientată în spațiu ca mine, s-ar putea să intri și tu în curtea unui om până s-o nimerești pe cea care trebuie.

Ăsta e punctul de reper. Dacă-l vezi, ești unde trebuie

După ce te dezmeticești din penibilul situației și te bucuri că în sfârșit ai nimerit curtea corectă, ai grijă să mergi drept înainte. Nu fă stânga, nu urca scări, nu te lua după florile din geam care poate îți dau senzația că acolo e o ceainărie. Și nici după soneria care poate te face să crezi că "mama, cât de cozy și de fancy, tre' să suni". Acolo e un birou notarial or something.

Serendipity e după un fel de pod micuț, care te duce spre o terasă. Nu știu vara cum e, însă mie mi-a plăcut tare mult să văd oameni la masă iarna, cu un picior în zăpadă și altul în baltă, sub soarele ăla care te făcea să crezi că a dat primăvara peste tine.

În fine, am ajuns în spațiul dedicat Yard Sale-ului, unde multă lume cu multe haine încerca să își găsească locul, să mai scoată ceva accesorii de prin geamantane, să mai înghesuie un sac plin-ochi prin vreun colț.


Probabil asta e partea proastă dacă ajungi la primele ore ale unui târg. Însă tot atunci găsești și cele mai faine chestii (după cum m-a luminat Amalia). Și apoi a început scotoceala. Spațiul a fost poate puțin cam mic pentru câte chestii erau acolo, însă dacă nu ai vreo fobie de oameni mulți la un loc, care se mai intersectează din greșeală din când în când, atunci e OK.


Dovada că am fost


Și am găsit multe lucruri frumoase, în stare bună, la prețuri decente. O surpriză plăcută pentru mine. Evident, am pus ochii pe o grămadă de haine, pe care mi le imaginam în tot felul de combinații, după care realizam că nu am nimic prin dulap care să meargă cu piesa aia. Și o puneam la loc pe umeraș. Și plecam spre alte colțuri. "Dar totuși cât costă puloverul ăsta?" Era un pulover mare, larg, cu guler înalt și mâneci căzute, de culoarea muștarului. Îl vedeam cu fustă neagră lungă, cizme maro și pălărie, eventual un lanț mai lung sau o brățară lată, aurie.


Însă n-am nici fustă, nici pălărie. Și asta îmi amintește că ar fi cazul ca anul ăsta să-mi iau mai multe haine și mai puține cosmetice. Zic și eu. Nu mi-am luat nimic de-acolo, în mare pentru că era ziua de dinaintea zilei de salariu, if you know what I mean.


Cutia care m-a cucerit. Nu era de vânzare, evident.

E faină ideea de a repune în circulație ceva ce ție nu-ți mai place sau nu-ți mai folosește și care, pe mâinile altcuiva, poate căpăta o nouă personalitate. Și îmi plac lucrurile cu istorie. Iar aici e cam ca la SH, numai că mai bine. Aici vezi și cine a avut grijă de haine înainte, mai stai de vorbă cu unul-cu altul, mai faci o pauză înainte să o iei de la capăt, mai bei un ceai.

Nu știu când va avea loc următoarea ediție, însă dacă vrei să mergi să caști gura sau poate chiar să participi ca vânzător, poți afla mai multe detalii aici.

Update: Un nou Yard Sale va avea loc pe 22 februarie, pe Dianei 4, începând cu ora 10:00.

2 comments :

  1. Uitandu-ma la poze, fix la ce ai spus tu la final ma gandeam, ca e ca la SH but better :). Chiar daca ai plecat cu mana goala, macar ai avut o zi relaxanta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Ce tare! Să ştii că aşa a fost: relaxantă şi caldă, cum mi-aş dori să-mi fie toate zilele :)

      Delete