May 7, 2014

Metoda preferata de curatare a pensulelor de makeup

După ce am povestit despre cât de mulțumită sunt de pensulele de machiaj de la Real Techniques (aici şi aici), m-am gândit să revin și cu cele mai bune metode de curățare a lor (nu sunt inventate, ci căutate, găsite și testate). La început, când pensulele erau încă noi, le spălam cu șamponul pe care-l aveam în dotare, după care le clăteam și le așezam frumos la uscat.

În timp, unele din ele (cele pentru față), probabil ajutate de Colorstay/Kat Von D - care intră și rămân peste tot, au început să-mi dea bătăi de cap. Cu toate că partea albă a pensulelor (vârfurile) ajungea rapid la culoarea ei inițială, puteam vedea zeci de bucăți minuscule de fond de ten printre fire. M-am gândit că apa călduță a "spart" resturile de fond de ten și le-a împrăștiat printre firele pensulelor, care acum arătau de parcă aveau mătreață.

Așa am ajuns să caut metode serioase de curățat pensulele încăpățânate, pentru că ajunsesem în punctul în care nu-mi mai surâdea ideea de a le folosi (gândindu-mă că toate resturile alea îmi vor cauza probleme). Din una în alta, am ajuns la cea mai bună metodă de a le curăța (metodă care a  devenit default, o aplic inclusiv când pensulele au fost folosite doar o dată). 


În primul rând, îmbrac mâna stângă cu o mănușă chirurgicală - ca s-o protejez de apă și să nu se încrețească (asta e una din cele mai nesuferite senzații pentru mine). Pun detergent de vase (Pur) și ulei extravirgin de măsline pe o farfurie (proporţia este de 30/70), apoi învârt fiecare pensulă în amestecul ăsta și o pun deoparte. Repet pentru toate pensulele, iar apoi trec la partea de clătire. 

Aliaţii de nădejde


Le clătesc sub jetul de apă, învârtindu-le în palma cu mănușa până văd că iese tot fondul de ten/fardul din pensulă. Înainte de a o pune pe prosop la uscat, o mai spăl o dată folosindu-mă de săpun lichid și un burete de vase. Am observat că orice mizerie (să-i spun așa) care rămâne în urma primei băi, iese în momentul în care frec pensula de partea galbenă (adică nu cea abrazivă) a burețelului de vase.

Şi nu mi-e frică să-l refolosesc, pentru că îl bag şi pe ăsta la cuptorul cu microunde, ca să distrug bacteriile :)

Abia apoi mă simt liniștită, storc pensulele și le pun la uscat. E singura variantă care m-a scăpat de the horror. Ah, ceva foarte important din punctul meu de vedere: la urmă, după ce le spăl and all, curăț mânerele pensulelor cu spirt sau gel de mâini, pentru că microbii sigur s-au aciuat şi pe-acolo :)

Igiena pensulelor mi se pare extrem de importantă, având în vedere că sunt ustensile cu care lucrezi pe ten și care îți pot cauza probleme dacă nu te îngrijești responsabil de acest aspect. Frecvența cu care le spăl eu este o dată pe săptămâna - cu excepţiile de rigoare, căci uneori simt nevoia să le spăl mai des pe cele pe care le-am folosit cu spor. 

Tu ce variante folosești pentru curățarea pensulelor de machiaj? La ce intervale le speli?

15 comments :

  1. Suna foarte bine! Eu le spal zilnic cu sampon pe cele de fdt, concealer si pudra, pe restul putin mai rar. Nu am patit sa ramana patate, dar as incerca metoda ta macar sa vad cum e.
    Te pup!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Georgiana, eşti mai conştiincioasă ca mine. Probabil dacă nu lăsam mai multe zile între spălări, nu păţeam asta :) În fiecare dimineaţă sunt pe grabă, iar seara se întâmplă să uit de pensule, dar am zile programate pentru spălat :)) Dacă încerci, să-mi spui cum ţi s-a părut, însă având în vedere că le cureţi zilnic, nu cred că e cazul să faci ceva atât de laborios :) Te pup!

      Delete
  2. Da, si eu folosesc uleiul de masline la spalarea lor, dar fara detergent de vase. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cumva merge mai bine dacă pun şi detergent de vase. Iniţial am încercat doar cu ulei de măsline, însă nu am rezolvat problema şi mi se părea că mai rău am făcut, pentru că acum aveam pensulele puţin uleioase (poate pusesem prea mult, nici nu ştiu). Te pup!

      Delete
  3. eu le spal cu sampon, iar pentru urmele incapatanate de la vreun fond de ten care nu se lasa dus, inmoi putin pensula in demachiant bifazic si apoi o spal cu sampon ca de obicei. suna bine metoda ta, recunosc ca nu am incercat-o. inca. pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. Milena, la asta cu demachiantul bifazic nu m-am gândit. Probabil şi pentru că nu mai am prin casă, momentan mă descurc cu micelara şi dacă e nevoie de ceva mai mult, folosesc ulei de măsline sau jojoba :) Oricum, mersi de idee :) Pupix :*

      Delete
  4. Raspundeam acum la comentariile la articolul meu si am zis sa vad daca ai postat. :) Interesanta metoda ta dar trebuie sa recunosc faptul ca la mine lenea ar invinge, totusi as incerca o data sa le spa; asa, ca s ale mai menajez putin. :) Pup :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jully, eu am pe lângă birou un magazin cu chestii neinteresante, însă n-am găsit alcool izopropilic. Mai caut, pentru că sunt foarte curioasă (şi nerăbdătoare) să încerc metoda ta :) Care ia şi mai puţin timp :D Pup :*

      Delete
  5. Offf, ce ma fac?Nu mai reusesc sa scot uleiul din pensule :(((( Am incercat varianta asta, pana acum le spalam doar cu sampon, acuma am zis sa incerc si varianta cu ulei. Am pus puuuutin ulei de masline si pur, le-am spalat, apoi iar le-am spalat doar cu pur, apoi iar cu pur, apoi cu sampon, apoi iar cu sampon, le-am "samponat" de vreo 6-7 ori, dar erau tot uleioase, le-am pus la uscat cu speranta ca dupa ce se usuca vor fi ok. Da de unde, s-au uscat si erau ataaaat de uleioase :(((( Le-am spalat iar cu 2 sampoane diferite, le-am imbibat cu sampon si le-am lasat juma de ora, le-am clatit, am repetat operatiunea de cateva ori, azi-dimineata erau aproape uscate, dar tot uleioase :((( Ce ma fac??? Help!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Codrina,

      Îmi pare rău că te-ai lovit de asta. Am 2 variante: lasă-le să se usuce complet şi apoi încearcă să le speli din nou, urmând paşii de mai sus, doar că de data asta amestecă detergent de vase şi un săpun lichid/şampon. Lasă-le 5 minute cu spuma aia pe ele şi apoi spală-le normal cu şampon. A doua variantă (găsită undeva pe net) e să pui pudră pe vărfuri (chiar şi în interiorul pensulelor), să le laşi aşa câteva ore, apoi să le speli doar cu şampon. Spune-mi dacă funcţionează, te rog :)

      Delete
    2. Pai dupa ulei+pur,le-am spalat doar cu pur, apoi cu sampon de mai multe si le-am lasat 24 de ore de s-au uscat. Si apoi iar le-am spalat cu sampon, si le-am lasat cu spuma aia cate o juma de ora, le-am clatit, am repetat. AM incercat si cu apa foarte fierbinte, ca mno, am zis ca e ulei si poate iese mai usor cu apa fierbinte. Si azi-dimineata tot uleioase erau :( O sa incerc si varianta cu pudra. Sper sa mearga!

      Delete
    3. So, le-am "imbibat" bine de tot cu pudra de orez (care e mai absorbanta ca o pudra normala), le-am lasat asa 24 de ore, apoi le-am samponat de 2-3 ori, le-am samponat iar si le-am lasat o ora cu spuma si apoi le-am clatit. Acum s-au uscat, e mai bine, dar tot n-a iesit uleiul de tot :(( Dar e mai bine! asa ca mai repet o data toata operatiunea cu pudra de orez...
      Nu-mi vine sa cred ca am patit asa ceva! Mai ales ca am pus foarte-foarte putin ulei. Sper sa iasa de tot dupa repetarea operatiunii cu pudra. Oricum, de o saptamana tot spal la ele :(

      Delete
    4. Codrina, bună,

      Mă bucur să citesc că lucrurile stau mai bine. Te rog să îmi spui dacă merge și revin la starea lor inițială.Tu ce pensule folosești?

      Delete
  6. Zilele trecute am incercat aceasta metoda de curatare...a mers totul super-rapid si am vazut efectiv cum se scurg din pensule toate resturile de la farduri ;). Am sarit peste curatatul cu buretelul, insa dupa ce le-am lasat sa se usuce putin, le-am curatat cu un spray de dezinfectare special doar fiindca mi s-a parut ca au ramas putin unsuroase de la ulei, cu toate ca am pus mai putin cantitativ decat tine (fiindca e foarte gros si consistent). Excelenta metoda, thanks for sharing! Te pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Georgia, mă bucur că ţi-a plăcut şi că totul a decurs bine :D Şi mie mi se pare că iese tot din ele şi poate fi folosită pentru un fel de deep-cleansing din când în când, mai ales pentru pensulele de fond de ten. Te pup!

      Delete