June 14, 2014

Rutina de ingrijire a picioarelor

Am promis că vorbesc despre rutina de îngrijire a picioarelor și, sincer, chiar îmi face plăcere să scriu despre asta. Am trecut la sandale și nu mă pot prezenta cu copitele nefăcute sau mai știu eu cum, așa că mă bazez pe câteva produse/obiecte care mă ajută să arăt decent.


În primul rând, mă ocup de picioare fie după duș, fie după ce le-am făcut o baie în apă caldă, ca să înmoi pielea și să pot lucra cu ușurință. După ce le usuc bine cu un prosop, apelez la pila aia roz de la Balea. Când mă gândesc că acum câțiva ani foloseam o lamă pentru pedichiură, mi se ridică părul pe mâini. La prima pedichiură în București, respectiva de la salon a folosit ceva asemănător pentru a îndepărta pielea moartă și mi se părea atât de frumos, simplu și natural - aveam o revelație :)



Exfoliez călcâiele cât pot de bine (de obicei, mă opresc în momentul în care nu se mai elimină pielea moartă), apoi trec la bețișorul de lemn pentru a împinge cuticulele și mă ajut de chiuretă pentru părțile laterale ale unghiilor, unde pielea arată destul de urât - iar bețișorul nu prea are ce face. Nu-mi place să insist, pentru că toată operațiunea asta se repetă cam o dată la o săptămână jumătate-două (militez pentru întreținerea unei pedichiuri, în locul situațiilor în care te vezi obligată să te ocupi de ea).


Următorul pas e folosirea exfoliantului Derma e Overnight Peel, luat de pe iHerb - pentru ten. Însă am ajuns să-l folosesc și pe genunchi, coate și picioare. Aplic o cantitate suficient de mare pentru a acoperi tălpile, pun șosete (ca să nu culeg toate firele de păr pe care le pierd prin casă) și stau așa între jumătate de oră și o oră. După asta, le îmbălsămez cu body butter-ul de la Soap&Glory, pun iar șosetele și stau chiar și două ore cu ele (dacă le mai suport, stau și mai mult).


Ultimul pas e folosirea unui întăritor - în cazul meu Hard as Nails de la Sally Hansen (pe care îl am de primăvara trecută și încă rezistă), iar oja momentului este Peach Neglige de la L'Oreal, aplicată în două straturi pe care am grijă să le întrețin (fiind o ojă deschisă, se murdărește de la praf și își pierde luciul repede).


Despre exfoliant am tot vrut să scriu, însă eu nu am apucat. Efecte miraculoase nu am observat, însă lasă pielea mult mai fină, moale, curată. Singura problemă pe care o am e că pe mine mă prinde soarele pe decolteu și mâini indiferent dacă folosesc sau nu factor de protecție - iar acum fața nu se mai pupă deloc cu restul pielii :) Observ îmbunătățiri și în privința semnelor de pe față, însă nu le pot atribui doar acestui exfoliant, ci mai degrabă întregului arsenal de produse folosite.


M-am gândit să extind zona de folosire și face o treabă excelentă în ceea ce privește pielea foarte uscată de pe călcâie și coate. Produsul are 60 ml (în poza de mai jos vezi și cam cât înseamnă asta), însă nu se consumă pe cât de repede ai crede. Are o textură ușoară, de gel, intră repede în piele și lasă o peliculă semi-lucioasă, puțin lipicioasă (însă pe mine nu mă deranjează aspectul ăsta).


Cam asta ar fi tot. Dacă văd că lucrurile scapă de sub control, pur și simplu țin picioarele îmbibate în cremă peste noapte sau măcar câteva ore și rezolv problema. Tu ce produse folosești pentru picioare? 


18 comments :

  1. Buna Ioana,

    De 2-3 saptamani mi-am scos de la naftalina sandalele cu toc, insa mi-au facut vraiste picioarele... Pielea a inceput sa fie f tare si la calcaie si pe partea interioara a picioarelor. Folosesc pila in fiecare seara, imi las picioarele in crema si sosete noaptea si tot nu reusesc sa scap de pielea tare. Ce pot sa fac? Ajuta-ma te rog cu un sfat, sunt disperata, parca am pietre in loc de picioare fine :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună, îmi pare rău că treci prin asta. Și la mine pielea moartă se adună foarte repede, de asta am grijă săptămânal de picioare, ca le mențin fine. Însă văd că la tine e puțin mai greu...Sincer, ți-aș recomanda lama, dar asta ca ultimă soluție. Dacă ți-e frică să faci asta singură, mergi la un salon. În rest, cum scriu și fetele mai jos, mai ai două opțiuni - pe care eu nu le-am încercat, însă am citit multe review-uri de bine și poți găsi și poze before&after pe net: Instant Cuticle Remover de la Sally Hansen (eu îl am în wishlist special pentru călcâie) și Scholl Velvet Smooth - e destul de pricey, dar văd că face treabă bună. Ideal e să reușești să îndepărtezi pielea aia tare, crema o înmoaie, dar nu o face să dispară. Din lungile mele căutări pe net, mai văzusem și chestiile astea, foarte ieftine (numai că de pe aliexpress îți ajunge comanda mai greu): http://www.aliexpress.com/item/2014-New-2pcs-pack-Butterfly-Baby-Foot-Feet-Renewal-Mask-Remove-Dead-Skin-Peeling-Cuticles-Heel/1632799186.html

      Dacă îmi mai vine ceva în minte, las aici un comentariu. Sper că te-am inspirat măcar puțin :)

      Delete
    2. multumesc frumos, Ioana! la Scholl Velvet Smooth ma tot uit si eu de vreo 2 saptamani de fiecare data cand trec prin Cora. e 100lei+, dar ma gandesc ca poate ma va ajuta. problema mea e la sandalele cu toc, nu pot sa inteleg de ce imi intaresc in halul asta partea interioara a picioarelor :( daca port sandale fara toc, nu am nicio problema. daca reusesc sa-mi iau Scholl, te anunt cum se comporta :)

      Delete
    3. Da, e destul de scump. Eu am problema asta oricum - indiferent că port tocuri sau încălţări joase, se adună o grămadă de piele moartă în timp record, în special la degetele mari. De asta folosesc şi exfolianţi - chiar ajută. Tind să cred că se întâmplă şi din cauza felului în care calc, dar s-ar putea să mă înşel. Cât despre Scholl, gândeşte-te că îl vei avea mult şi bine - eu o văd ca pe o investiţie similară cu cea pentru un epilator sau o placă de păr :) Şi chiar te rog să îmi spui ce părere ai dacă îl încerci! Te pup!

      Delete
  2. Şi eu care credeam că-s singura care foloseşte exfolianţi pe călcâie. Ba chiar, când e situaţia mai domoală, folosesc şi Sally Hansen - Instant Cuticle Remover :D
    Eu n-am folosit niciodată lama pe călcâie, nu îmi imaginez cum reuşesc alte persoane, personal mi se pare teroare. În schimb, nu mă pot despărţi de piatra mea ponce. O am de vreo 15 ani şi a mai rămas doar o bucăţică mică, însă o ador! Am încercat să cumpăr alte pietre ponce, dar nici una nu mi s-a părut la fel de eficientă ca cea veche. Oi fi eu nebună?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ce mă bucur eu că nu-s singura care face asta. E bine să știu că mai e cineva care aceleași idei fantastice ca mine :)) Lama ca lama, pe aia o manevrezi mai ușor, dar știu și povești cu lama de ras folosită pe post de lamă de călcâie :D Nu ești nebună, fac la fel: dacă îmi place ceva, abuzez de acel ceva până îți dă duhul și nimic nu mi se pare la fel de bun :) Te pup! :*

      Delete
  3. Ce idee buna cu exfoliantul pentru picioare! eu il folosesc pe ten momentan si nu vad cine stie ce efecte. in afara de pielea fina de a doua zi. cred ca o sa il incerc si eu pe picioare, ca oricum ma lupt cu talpile aspre. Pe blogul tau mereu gasesc idee interesante! ca si in postul trecut, cu agrafele, mi-ar prinde bine si mie, ca eu dupa baie ma lupt cu niste zulufi enervanti in lateralele fruntii :). multumesc de sfaturi, te pup!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ioana, mulțumesc mult pentru cuvintele frumoase, nici nu știi ce mult mă bucur că găsești idei folositoare aici :D Exfoliantul ăsta, deși e mititel, nu prea are șanse să fie folosit în perioada de valabilitate doar pe față, așa că mai pun pe călcâie și coate. Dacă încerci, să-mi spui cum merge treaba :D Te pup și eu!

      Delete
    2. Inca nu m-am motivat sa il folosesc si pe talpi :))

      Delete
    3. :)) E la fel de simplu ca atunci când îl aplici pe ten. Eu am început să-l folosesc mai des, îmi place mult cum arată tălpile a doua zi :D

      Delete
  4. Mie imi place foarte mult Sholl Velvet Smooth, l-am descoperit de curand si ma impac foarte bine cu el, mai ales ca nu oricand sunt in dispozitie de "bibilit" talpile. http://www.lachicboutique.ro/scholl-velvet-smooth/
    Cum mi-as dori aproape in fiecare zi sa port sandale, iar orasul stim cat de curat este, devine necesara o exfoliere zilnica.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laura, eram pe punctul de a-mi lua minunea asta, dar am amânat când mi-am dat seama că mai bine investesc în niște balsamuri de păr :)) Însă am citit foarte multe review-uri bune și chiar vreau să îl încerc! Oh da, orașul e minunat - seara mi-e și groază când văd cum arată picioarele :) Te pup!

      Delete
  5. Foarte buna rutina ta de ingrijire a picioarelor. Si eu, atat pe timpul verii dar si iarna le hidratez si le ingrijesc pe cat de mult posibil. Imi place sa am unghii frumoase la picioare chiar daca port mereu sosetele atunci cand este frig. :)) Super postare si de ajutor. Bravo, Ioana! Pupici :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Andreea, mulțumesc mult, ești o drăguță - ca de obicei :* Și eu am grijă de ele indiferent de anotimp, dar mai ales acum. Prietenul meu râdea de mine astă iarnă că mă chinuiam să-mi fac unghiile de la picioare cu ojă - i-am spus că n-are cum să înțeleagă, dar niște picioare frumoase, cu unghii roșii, mă fac să mă simt mai încrezătoare, chiar dacă nu le vede nimeni :D Pupici! :*

      Delete
  6. Si mie imi place sa ma ocup de pedichiura...mi se pare ca daca nu o am perfecta (chiar si iarna), nu sunt o lady :)) Folosesc o piatra ponce in loc de pila ta roz si le exfoliez cu zat de cafea; in baia pentru picioare imi place sa pun sare amara! Te pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Georgia, eu simt exact la fel :D Cu piatra ponce nu am reuşit să mă descurc niciodată, mi se pare că nu am descoperit reţeta secretă ca să o pot folosi şi să fiu mulţumită de rezultate. De cele mai multe ori mi se părea că o folosesc degeaba. Important e că am găsit un înlocuitor. Cafea îmi place şi mie, plus că neutralizează mirosurile. Te pup!

      Delete
  7. Buna! Am aceeasi problema cu calcaiele, te rog frumos, imi poti spune din ce magazin din Bucuresti pot achizitiona pila de calcaie? Nu am timp sa fac comanda pe net pentru ca plec din tara maine seara si am nevoie urgent sa imi rezolv aceasta problema. Multumesc!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună! Pila aceasta a fost luată din magazinul DM (poți verifica online lista lor de magazine, ca să alegi unul în zona ta). Nu știu dacă mai au fix modelul ăsta, însă cu siguranță vei găsi altele la fel de bune. Drum bun & take care! :)

      Delete