July 7, 2014

Challenge #3 - Results


Challenge #3 - Hair growth experiment - Dacă n-ai fost pe fază, poți citi detaliile aici

Experimentul a durat exact 7 zile și a fost un mic chin - o dată pentru că îmi propusesem să-mi spăl părul mai rar, însă a trebuit să o fac zilnic, iar a doua oară pentru că nu s-a sincronizat programul cu ce-mi imaginasem eu și de multe ori mă prindea 12 noaptea cu maglavaisul în cap.

Am folosit un ulei de măsline extra-virgin: în primele două zile l-am încălzit într-o căniță cufundată în apă fiartă, după care înmuiam degetele în ulei și masam la rădăcini. A fost destul de messy - în ciuda eforturilor mele, am reușit să picur ulei prin toată chiuveta și pe gresie. Să mai zic de umeri și tricou? :)


După cele două zile, mi-am adus aminte că am un aplicator de la vopseaua Syoss, așa că m-am felicitat pentru idee și am pus uleiul acolo.


La fiecare aplicare am folosit cam cât ulei se vede în poză, pentru că am vrut să mă asigur că aplic bine-bine pe scalp și că-mi ajunge și pentru lungimea părului. Am secționat părul cu degetul și am trasat linii exact ca atunci când îl vopsești, după care am început masajul de 1 minut.


Cele 4 minute de stat cu capul în jos au fost distractive: am stat fie pe scaun, fie în mâini - cu picioarele sprijinite de perete, iar apoi am lăsat uleiul în jur de 2-3 ore în păr, acoperit cu o cască pentru duș, ca să-i fie cald. 

Partea de curățare mi-a dat o nouă idee, de care mă foarte bucur: în primele două zile m-am spălat cu Clear și am folosit balsamul de la Joico. Însă șamponul (chiar dacă e printre preferatele mele) mi-a uscat părul și mai tare. Așa că am hotărât să renunț la el pe parcursul experimentului. Având în vedere că atât scalpul, cât și vârfurile îmi sunt foarte uscate, în loc să curăț complet uleiul de măsline - am decis să-l las acolo ca înlocuitor. 

Așa că după cele 2 ore, am clătit părul cu apă călduță și l-am spălat doar cu balsam. Rezultatul? Un păr extraordinar de fin, moale și lucios (ceva ce am crezut că n-am să mai văd foarte curând), foarte ușor de descurcat și manevrat. O nebunie! :) În ultima zi am folosit șamponul Silver Reflex de la Kallos, ca să curăț the buildup și să-mi întrețin suvițele platinate.


Iar acum vine partea de rezultate..Well, nu mi-au crescut 2,5 cm de păr într-o săptămână. Singurul beneficiu notabil a fost faptul că mi-am hidratat frumos părul. A crescut fix jumătate de centimetru (l-am măsurat cu rigla) - dar rezultatul mi se pare chiar OK, având în vedere că îmi crește cam 1 centimetru într-o lună.

#Before:

Pozele astea au fost făcute cu telefonul, pentru că nu aveam aparatul la îndemână :)

#After:



Ce e de notat?

Chiar dacă rezultatele nu au fost pe măsura așteptărilor, voi continua să repet the inversion method lună de lună și voi reveni cu update-uri regulate. Încă nu am renunțat la ideea de a avea păr lung într-un timp scurt.

Pe cât posibil, intenționez să renunț la șampon și să folosesc balsamul în loc (co-washing). Dacă ai părul foarte uscat sau tratat chimic, îți recomand să încerci. Vreau să-mi cumpăr și vreo două produse 2-in-1 (șampon și balsam sau conditioning shampoo). Mi-au atras atenția câteva de la Palmer's, găsite pe iHerb.

Am renunțat de mult la măști de păr, însă cele homemade, cu ulei de măsline și/sau cocos nu vor mai lipsi din rutina de îngrijire.

Am renunțat la a-mi usca părul cu foehn-ul și deja văd rezultate mulțumitoare în ceea ce privește strălucirea și moliciunea lui. La placă am apelat o dată la două zile, însă am folosit un protector termic.

M-am îndrăgostit de peiptănul cu dinți rari și am exilat peria într-un sertar.

Urmează o achiziție de uleiuri de pește și biotină :)

Sunt curioasă dacă ai încercat și tu și dacă da, care sunt rezultatele :) P.S. Dacă intenționezi să faci asta, nu te lăsa descurajată de jumătatea mea de centimetru - unele persoane au avut rezultate mult mai bune, you might be a lucky one :)

8 comments :

  1. Eu nu am incercat dar hei, good for you! Poate pana la sfarsitul experimentului ne dai gata. Btw.. am luat ulei de peste tip capsula si aveam cel mai oribil gust. Si nu exagerez! :o

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vedem cum merge. Sper ca în a doua lună să am rezultate mai bune, nu mă las :)) De unde ai luat uleiul/ce brand e? Eu am avut unul luat dintr-un plafar şi mirosea ca naiba, dar gustul nu l-am simţit..

      Delete
  2. Interesant experimentul. Mie mi-a crescut parul mult mai rapid de cand cu Rogaine, mie imi creste incredibil de greu. Dar la cat de mult par ai tu, numai de Rogaine nu ai nevoie.
    Oricum, imi place cum iti sta cu parul la lungimea asta, are personalitate, esti sigura ca il vrei mai lung? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silvia, am părul foarte des :)) Câteodată îl blestem că e mult şi din cauza asta nu-l pot aranja mereu cum vreau. Şi mie îmi place lungimea asta, dar vreau totuşi să-l aduc măcar până la nivelul umerilor, poate puţin de tot peste. Am o poză de acum câţiva ani, când îl aveam la lungimea aia şi mă tot uit la ea cu jind - se aseza foarte frumos şi arăta cumva :))

      Delete
  3. CAN YOU GET ANY MORE BEAUTIFUL? Şi cu maglavais în cap, tot superbă eşti! Viaţa nu-i dreaptă, îţi spun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Of, trebuie să ne întâlnim, eventual dimineaţa, ca să mă vezi cum numai perna mă vede :)) Dar mulţumesc, you are too kind :* ♥

      Delete
  4. Cu ceva intarziere fata de cand a fost postat articolul, important din cate am inteles este masajul scalpului timp de 4-5 minute - fie in pozitie normala, sau, asa cum e recomandat, cu capul in jos.
    Partea cu uleiul nu este obligatorie (eu cel putin renunt la ea pentru ca nu ma vad spalandu-ma pe cap in fiecare seara), mai ales avand in vedere ca masajul conteaza pentru vascularizarea scalpului; uleiul ar fi un avantaj, sau ceva extra care sa-ti trateze parul :) Sper sa revin cu rezultate bune!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună,

      Chiar astăzi mi-am propus să reiau experimentul și să nu mai folosesc ulei, ci doar să masez scalpul, exact cum ai spus și tu. Deși m-ar ajuta mult uleiul de măsline, nu mai am răbdare să-l spăl în fiecare seară, plus că e din ce în ce mai greu de aranjat (mai ales fără placă sau foehn). Voi posta rezultatele săptămâna viitoare sper :) Și le aștept și pe ale tale cu mare interes! :D

      Delete