July 9, 2014

How to: De la brunet la blond - Faza #1 - Decolorarea


Disclaimer: Postarea următoare = povestea mea și felul în care am trecut de la brunet la blond acasă, folosind produse din comerț și informații culese de pe internet, puse cap la cap după multe ore de research. Am făcut pasul ăsta din dorința de a-mi deschide părul, pe riscul meu, știind ce și cât suportă părul meu, fără ajutorul sau îndrumarea unui profesionist. Se poate să-ți deschizi părul singură, însă nu recomand sau îndemn să urmezi pașii mei. Totuși, dacă te hotărăști să faci asta, sper ca experiența mea să-ți fie utilă.

P.S. Asta e doar prima parte dintr-o serie de postări - te-aș plictisi teribil dacă-aș scrie tot într-o singură postare :)

Încep prin a menționa că am mai fost blondă - a long, long time ago, în clasa a 8-a, iar atunci am fost la salon pentru decolorat și vopsit. Din punctul ăla și până acum mi-am vopsit părul o dată la 2-3 luni, uneori chiar mai des, cu o singură pauză de aproape un an. Am trecut prin nuanțe de mov, de roșcat, roz, blond închis, șaten, castaniu și brunet de-a lungul timpului, am firul de păr gros și rezistent, păr gras la rădăcină și normal spre uscat pe lungime.

Totul a început cu un vis (I shit you not): mă decoloram și eram blondă și luminoasă. M-am trezit și aranjat, am mers la market și m-am întors cu o cutie de decolorant și o vopsea de păr, ambele de la Syoss. Decolorantul ales a fost cel mai puternic: Syoss Lighteners 13-0, care cică decolorează până la 8 tonuri.


Fiecare cutie de Syoss Lighteners conține: 1 tub de cremă decolorantă, 1 dispozitiv de aplicare cu loțiune fixatoare, 1 pliculeț cu Blond-Booster Ultra Plus, 1 pliculeț cu balsam anti-îngălbenire, capac aplicator, instrucțiuni și mănuși. 

Am aplicat maglavaisul pe păr și l-am lăsat așa 45 de minute. Pentru că decolorantul se usucă destul de repede și pierde din puterea de acțiune, unele persoane recomandă acoperirea părului cu o cască de duș sau înfășurarea lui cu folie de plastic, însă eu am preferat să las aerul să circule și pielea să respire pe cât posibil. În tot acest timp, am verificat periodic părul, pentru a vedea progresul.


Prima decolorare (respectând timpul de pe ambalaj), m-a adus la acest rezultat:


Da, la rădăcini aveam un galben pui-orangy, însă pe lungime părul era încă foarte închis la culoare - un roșcat aproape oribil - mie nu-mi place deloc. Din cauza asta intrasem în panică, așa că am făcut o comandă rapidă la jumătatea mea, care s-a întors în timp record cu o nouă cutie de decolorant. Plănuiam ca a doua zi să-l decolorez din nou, însă n-am avut răbdare. 7 ore mai târziu (și un tratament cu ulei de măsline, spălat și pus mască) l-am decolorat (tot 45 de minute). Rezultatul:


Da, era mult mai bine după a doua decolorare, însă eram foarte departe de blondul deschis, platinat la care visam eu. Mai mult, deși cumpărasem șamponul Silver Reflex de la Kallos (l-am menționat aici), părul meu nu era suficient de deschis pentru ca pigmentul mov din șampon să își facă efectul. Cu toate astea, știam că nu voi mai suporta o decolorare, așa că am ales să fac un nou tratament cu ulei, o mască, după care l-am vopsit.

Părul brunet are foarte mult pigment roșu, iar ăsta e cel mai greu de eliminat (dacă te-ai vopsit vreodată într-o nuanță de roșcat, de care ai vrut să scapi mai târziu, știi cât de greu se duce). Din acest motiv, e foarte posibil ca o singură decolorare să nu fie suficientă, în special dacă ai mai fost vopsită înainte. Nimic din ceea ce face un decolorant nu e sănătos pentru păr, însă poți minimiza efectele dezastruoase prin a ține cont de câteva aspecte:

Dacă știi că urmează să te decolorezi, nu te spăla pe cap cu cel puțin 3-4 zile înainte de eveniment. Decolorantul își va face efectul, dar părul va fi cât de cât protejat de sebum. Dacă te apucă dintr-o dată (cum a fost în cazul meu), aplică ulei de cocos la rădăcini și pe lungime cu o oră înainte de a începe decolorarea.

Nu acoperi părul - lasă-l să respire.

Respectă timpul de acțiune de pe cutie și verifică constant progresul.

E recomandat să aștepți cât mai mult între decolorări (cel mai mic termen fiind 1 lună - ca să-i dai timp părului să se refacă după șoc), dar hai să fim serioase: când ai părul portocaliu și-n două zile trebuie să ieși în lume, cine mai poate aștepta atât? Ai grijă sporită și hidratează atât scalpul, cât și lungimea și vârfurile părului între decolorări.

Dacă simți că nu va mai duce încă una, ascultă-ți instinctul și nu te băga. Decât să-ți arzi părul sau să riști să se rupă de la jumătate, mai bine găsește altă variantă (prinde-l sau acoperă-l până când simți că merge să-l decolorezi din nou).

Înarmează-te cu uleiuri, tratamente, balsamuri și măști. O decolorare totală (cu decolorant aplicat inclusiv pe scalp), usucă tot, răpește luciul și te lasă cu un păr mai mult sau mai puțin aspru, crispy și foarte fragil.

Renunță la peria de păr și cumpără un pieptăn cu dinți rari. Piatănă-te începând de jos, descâlcește întâi vârfurile și urcă spre rădăcini. Așa minimizezi riscul de a-ți rupe firele de păr.

De obicei, după decolorare, vârfurile - care sunt cele mai bâtrâne (gândește-te că alea au ani și ani de când sunt acolo) trebuie tunse. Poți merge la salon sau poți face asta acasă, mai ales dacă ai părul lung și te poți descurca singură pe toate părțile.

Eu am folosit o singură cutie de decolorant, însă dacă părul tău depășește nivelul umerilor, s-ar putea să ai nevoie de două.

Părul de la rădăcini s-a deschis mai repede și mai bine pentru că ăla era păr netratat. În plus, e ajutat de căldura scalpului. Cu cât părul e mai aproape de o sursă de căldură, cu atât se deschide mai repede, cu cât e mai departe (vârfuri), cu atât se deschide mai greu. Pe lungime aveam şi straturi de vopsea din trecut - de asta a fost nevoie de două decolorări. Dacă vrei o decolorare cât de cât uniformă, recomand să aplici decolorantul pe lungime și să lași rădăcinile sau părul netratat la urmă (10-15 minute sunt suficiente pentru a-l deschide - dacă foloseşti un oxidant 30 Vol./9%.).

Rezultatul va fi același, indiferent de decolorantul folosit. Diferența o face oxidantul: dacă pe ambalaj scrie Vol. 40 (12%), asta înseamnă că e mai puternic și-ți decolorează părul mai repede, dacă scrie Vol. 10 (3%) - asta înseamnă că îți decolorează părul mai lent, timpul de așteptare e mai mare şi impactul negativ asupra părului e mai mititel, dar te duce la acelaşi rezultat :)

După decolorare, dacă te trezeşti cu păr galben-lămâie, poţi folosi un şampon nuanţator. Eu l-am folosit pe cel de la Kallos - l-am aplicat pe părul ud, l-am masat vreo 3 minute, după care am clătit. Dacă îl laşi mai mult de atât, îţi poate păta părul în nuanţe de lavandă. O altă chestie e că poate ieşi morcoviu (cum am păţit eu) -  pentru a scoate portocaliul ai vreo două variante: fie mai decolorezi o dată părul, fie îl vopseşti într-o nuanţă de blond mediu. 

Despre peripețiile cu vopsitul părului decolorat voi scrie într-o postare viitoare. Meanwhile, dacă ai întrebări, le aștept în căsuța de comentarii.

Later edit: Scriu acest edit astăzi, 10 iulie 2015 :) De la decolorarea din vara trecută și până acum, părul meu a trecut prin multe alte peripeții, iar eu am fost de câteva ori la scurtat vârfurile prin saloane. Ultima oară când s-a întâmplat asta a fost în mai, când mi-am făcut și niște șuvițe, pentru că m-am săturat de ombre. Atunci mi-a spus tipa de la salon (pentru că povesteam despre decolorare și-i înșiram pățaniile cu părul) că dacă insist să mă decolorez acasă, cel mai bine este să o iau treptat și să încep cu un oxidant mic. 

Cu cât e mai mic oxidantul, cu atât îl poți ține pe păr mai mult, iar rezultatul va fi unul mult mai frumos și mai sănătos - adică nu-ți va afecta părul atât de rău cum o face un oxidant puternic. Văzusem la un moment dat pe youtube un clip despre decolorare, iar tipa a stat 5 ore cu decolorantul în păr, pentru că nu era unul foarte puternic. Așa că: oxidant mic, timp mai lung de acțiune, rezultat mai frumos și păr mai sănătos.

43 comments :

  1. Chiar trebuie sa te vad cum arati acum :)). Eu m-am facut prima data blonda la 19 ani, cu decolorant Wella, singurul care se gasea pe vremea aceea in comert acum multi ani, mi-a iesit din prima blond pentru ca era prima data in viata mea cand ma vopseam. Dar dupa asta, am facut tot felul de experimente cu nuante de blond :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ana-Maria, experienţe neplăcute ai avut în toţi anii ăştia? Dacă aveam şi eu părul natural şi făceam asta, îmi ieşea super din prima. Însă greşeala mea, de-a lungul anilor, a fost în primul rând că nu am folosit aceeaşi vopsea (nici acelaşi brand, nici aceeaşi nuanţă). Şi mereu făceam vopsirea full-head, deci îţi dai seama câte straturi s-au adunat pe lungime :))

      Delete
  2. Si eu vreau sa te vad! In pozele de pe FB si Instagram iti sta demential de bine!
    Am fost si eu blonda prin clasa a 11a, dar am renuntat pentru ca imi creste parul foarte repede si e aproape negru,asa ca trebuia sa ma vopsesc la 4,5 saptamani pentru a nu se vedea oribil diferenta dintre lungime si radacini.
    Acum 2 ani mi-am facut ombre cu pudra si am descoperit de la tipa de la salon ca, daca ne decoloram, e indicat sa clatim cu apa calduta pentru ca apa fierbinte cica ar intenti acea nuanta de portocaliu.
    Acum, ai vazut si tu, nu mai am ombre. Erau interesante varfurile blonde, dar mi subtiasera ca naiba si le-am taiat asta iarna :(.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cosmina, mulţumesc mult! Eu m-am clătit cu apă aproape rece, mi-a fost sincer frică să pun apă fierbinte pe părul decolorat :)) Şi la mine diferenţa e destul de mare, am părul închis la culoare (deşi vara se mai deschide de la soare şi prinde o nuanţă frumoasă de caramel). Şi mie mi s-a subţiat părul, îl simt şi-mi dau seama că textura nu mai e aceeaşi. Dar trebuia s-o fac şi pe asta, altfel n-aveam pace, sigur ştii cum e :)) Te pup!

      Delete
  3. imi place a doua varianta! serios!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arat[ parcă mai bine în poză decât îmi amintesc eu realitatea :)) Dar overall, pe lângă pielea mea şi sprâncenele mele, se vedea că e din alt film :) Pup!

      Delete
  4. pentru decolorarea parului va recomand produsul rusesc COLOR OFF, nu contine amoniac si nu arde deloc parul, dar decoloreaza numai parul vopsit , il gasiti aici: https://www.facebook.com/ColorOffDeLaEstelProfessional?ref=hl

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Anca,

      Ştiam şi de Color Off, e asemănător Colour B4, pe care l-am testat deja şi sunt foarte mulţumită. Mulţumesc de recomandare :)

      Delete
  5. Buna Anca, am o mare dilema.sunt roscat inchis si maine ma decolorez cu syoss 13, iar pe langa decolorant mi am luat si vopsea blond cenusiu tot de la syoss pentru ca sigur imi va iesi portocaliu si am zis sa sting cu vopsea, dar nu stiu daca sa ma vopsesc tot maine sau sa mai astept macar o zi ca imi e ca nu prinde vopseaua daca e abia spalat parul, dupa decolorare.. Ce zici ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Andreea,

      Să ştii că mie mi-a prins vopseaua şi pe părul curat. Am folosit o vopsea Syoss şi aveam emoţii, însă a prins foarte bine. Poţi aştepta totuşi o noapte, timp în care poţi folosi ulei de cocos sau o mască bună, ca să mai alinţi părul.

      Delete
    2. Multumesc de sfat, am facut exact cum ai spus tu..acum inca am tente de portocaliu si nu stiu ce vopsea as putea sa folosesc ca sa mi iasa un blond deschis...Ma gandesc la syoss...

      Delete
    3. Bună Andreea,

      Pe blog am partea a doua a poveştii, cea în care m-am vopsit (cu Syoss). Ca să vezi exact nuanţa şi felul în care arată, intră aici: http://www.thebeautytag.com/2014/07/how-to-de-la-brunet-la-blond-faza-2.html

      Eu l-am mai deschis după făcând şuviţe cu decolorant de la Kallos, e uşor şi arată mai bine. În plus, nu strici părul atât de tare - cum s-ar întâmpla dacă l-ai decolora complet. Aş recomanda o vopsea cu reflexii reci, care să anuleze roşcatul, însă nu una foarte deschisă, căci s-ar putea să nu se întâmple nimic. Sper că ţi-am fost de ajutor. Te pup!

      Delete
  6. Buna Ioana !
    Ma bucur enorm ca dl google m-a redirectionat la articolul tau care m-a ajutat enorm pentru prima decolorare pe care urmeaza sa o fac (tot asa, de la saten la blond) si trebuie sa recunosc ca aveam emotii. Insa articolul tau m-a linistit :D Multumesc !

    ReplyDelete
  7. o simpla cautare pe google m-a dus la pagina asta. am doar un lucru sa iti spun: nu stiu ce culoare de par ai acum, dar esti foarte frumoasa satena, blondul nu iti sta bine..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acum am rădăcini închise, lungime ciocolatie și șuvițe blonde. Am renunțat la blond nu pentru că nu mi-a plăcut, ci pentru că-mi distruge părul. Eu cred doar că nu am nimenir nuanța de blond care trebuie :) Te pup!

      Delete
  8. Te-ai straduit mult sa te faci blonda dar parerea mea este ca iti sta mult mai bine bruneta/satena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc! Probabil mama-natură m-a făcut așa cu un scop :) Dar nu am renunțat complet la blond. Acum am șuvițe :)

      Delete
  9. buna! am nevoie de sfatul tau..urmeaza sa imi fac o schimbare de look :) vreau sa ajung dl brunet la un portocaliu,roscat-aramiu,ceva de genu',am optat pt a merge la salon pt a n am curajul sa mi fac singura toata treaba asta...am fost la o proba pt a vedea daca se decoloreaza parul si cat,fata de acolo mi a zis ca trebuie sa stau cu decolorantul pe par 55 min cu folie de aluminiu.la proba nu am stat atat,insa s au vazut rezultate promitatoare.ce ma sfatuiesti sa fac?oare e prea mult sa stau cu decolorantul in par?ce decolorant folosesc daca trebuie sa stau atat? imi doresc f mult sa scap de brunet.multumesc frumos!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună,

      Hai să te felicit pentru alegerea de a merge la salon :)) E o inițiativă bună. Dacă ajungi acolo, fetele se vor ocupa de tine și nu ar trebui să îți mai faci griji, serios. În plus, dacă stai cu folia de aluminiu, nu e niciun bai să o mai dai la o parte din când în când și să vezi care e statusul. În cazul în care vezi că părul a ajuns la culoarea pe care ți-o dorești mai repede decât era anticipat, atunci le spui și te bagi repede la spălat. Eu în pozele astea aveam vreo 7 straturi de vopsea caramel-castaniu-mahon-etc, straturi care în timp au ajuns să arate ca un fel de brunet. După o decolorarecu cel mai mare oxidant găsit, vezi și tu cum arăta. S-a îngălbenit doar la rădăcină, care era curată. În rest, abia dacă a ieșir culoarea. Probabil vor folosi ceva mediu, nici prea-prea, nici foarte-foarte, ca să nu-ți afecteze părul rău, dar e posibil ca la final, pentru uniformizare, să fie nevoie să te vopsească. Și nu, 55 minute nu e mult, mai ales la brunet. De obicei e nevoie de 2 decolorări ca să scoți brunetul, so yeah :) Sper că ți-am fost de folos cumva :) Eu zic să mergi cu încredere și să urmărești și procesul, ca să vezi când ajungi la nuanța dorită. În rest, se poate corecta cu puțină vopsea. „Succesuri” îți doresc :p Te pup!

      Delete
  10. Pe pagina de fb a decolorantului color off - decolorant rusesc fara amoniac - este pusa poza cu tine, de la brunet la blond. Cred k au furat-o de la tine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Diana,

      E posibil să fie așa, am aruncat un ochi și am văzut că au multe poze „împrumutate” :) Mersi ă mi-ai spus :) Te pup!

      Delete
  11. Buna. Am nevoie si eu de un sfat. Eu sunt bruneta de fel,dar prin aprilie m-am vopsit roscata. Intre timp mi-a crescut parul iar rosul s-a mai decolorat. Acum vreau sa trec la castaniu,dar mai intai vreau sa scap de rosul asta care inca mai bantuie :)) Recomanda-mi si mie cateva vopsele decolorante ( dar doar pt vopsea,nu pt parul natural). Multumesc mult :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Oana,

      Singura recomandare care îmi vine în minte este ColourB4. Este singurul produs de genul ăsta pe care l-am testat și de care pot spune că își face treaba. Am scris despre el aici: http://www.thebeautytag.com/2014/08/colour-b4-hair-color-remover-review.html

      Este un produs care îndepărtează vopseaua din păr și te aduce la culoarea naturală, fără să afecteze (prea mult) părul. În sensul că e posibil ca după folosire să ai părul puțin mai aspru, dar dacă ai grijă să-l tratezi cu niște măști intensive sau ulei de cocos, își va reveni repede. Eu am folosit atunci o singură cutie și a fost mai mult decât suficient pentru părul meu (vezi poze), dar dacă ai părul mai lung, s-ar putea să ai nevoie de 2. Hope that helps! :D Pup!

      Delete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. Buna Ioana , pe 23 Decembrie fac 1 luna decand mi-am vopsit parul intr-un saten inchis spre brunet si am fost la salon sa-mi tai varfurile pentru ca era foarte ars , cadea si am cam taiat 3 cm din el , parul fiind putin dupa umeri . Intrebarea mea este : ma pot decolora chiar daca am o luna dupa vopsit ? dupa decolorare poti da cu vopsea blonda si daca asta ar afecta ? ce masti imi pot face ? Multumesc mult :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Alina,

      Având în vedere că a trecut o lună de la ultima „intervenție”, e cât de cât safe să faci una nouă. Însă, după toate nebuniile pe care le-am făcut, eu îți recomand să mergi la un salon. Dacă vrei să te faci acasă, încearcă să îți dai seama de cum e părul tău acum și dacă suportă o decolorare. Depinde, de asemenea, de procentul pe care îl vei folosi - dacă folosești un procent mai mic și ții decolorantul mai mult pe păr, daunele vor fi mai mici (oricum vor fi, dar în proporție mai mică). Dacă folosești un procent mai mare, stai cu el mai puțin, se decolorează mai repede, dar ai șanse să-l arzi din nou și să fii nevoită să îl tunzi (cum l-am tot tuns eu în ultimul an și tot scurt e, chiar și după atâta timp). Da, poți să folosești ce nuanță vrei după vopsit, îți recomand o vopsea fără amoniac - din gama Garnier Olia am folosit la un moment dat și mi-a plăcut - e mai „hidratantă”. Ai grijă și la nuanță, pe părul decolorat, orice culoare iese mai închisă decât pe cutie. Mai am un articol pe tema asta - cu alegerea culorii după decolorare, sper să-ți fie de ajutor. Cât despre măști, cel mai mult îmi place uleiul de cocos, ținut în păr înainte și după decolorare/vopsire, dar și între - o dată/săptămână măcar. La fel, cei de la Kallos au măști foarte bune și ieftine. Îți recomand și un ulei, îl poți folosi pe cel de la Garnier - Uleiul Minunat - e bun și ieftin și sigur vei avea nevoie de el, pentru vârfuri/hidratare/luciu.

      Delete
    2. Multumesc Ioana , de unde pot lua uleiul de cocos ?

      Delete
    3. Bună Alina,

      Eu am luat de pe iherb, acolo prețurile diferă în funcție de brand. Dar mai găsești în magazinele DM sau poți lua de la Solaris, care e foarte OK. Și are un preț foarte bun. Îl găsești aici: http://solarisplant.ro/ro/ulei_de_cocos_solaris_40_ml

      Delete
  14. Ioana mai am o singura intrebare :)) acum 5 luni m-am operat de apendicita si din cate am auzit cade parul de la anestezii si asa a fst , imi cade foarte rau parul cand fac baie , crezi ca ma pot decolora daca cade atat de mult ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alina,

      Habar nu aveam de treaba asta, sincer. Am făcut la viața mea o singură anestezie generală, dar nu am observat (și nici monitorizat) efectele asupra părului. Dacă îți cade mult acum nu ți-aș recomanda. Mai bine așteaptă, fă-i niște măști/masaj cu ulei de cocos, eventual ia niște suplimente cu uleiuri omega/pește și așteaptă să-și revină. Mai mult ca sigur o decolorare ar putea fi prea mult. Ăsta e sfatul meu, eu așa aș face :)

      Delete
  15. Eu am decolorat-o pe mama mea care de multa vreme isi dorea sa scape de parul vopsit brunet. Cel putin de 10 ani s-a tot vopsit bruneta, iar la cei 66 de ani ai ei am decis de comun acord ca nu mai pmerge, ii trebuie o culoare mai deschisa. Ei i-ar sta foarte bine chiar si blond deschis, avand pielea roz, ochii verzi si sprancene abia vizibile. Am luat 2 plicuri de pudra decoloranta Kallos si le-am amestecat cu oxidant Kallos de 12%. Am aplicat pe par amestecul (are par ondulat, in scari, aproape pana la umeri). Am lasat-o 20 de minute, nu mai mult pentru ca a inceput sa i se umfle gura si a ametit putin. M-am speriat, am zis ca ce o sa iasa, aia o sa iasa, mai mult nu o las. Dupa ce s-a spalat, i-a trecut starea de rau si alergia. S-a spalat cu Kalos silver reflex, pt ca decolorarea a lasat-o cu par portocaliu oin toate nuantele. Am lasat parul sa se odihneasca o ora si am aplicat vopseaua, Blond inchis cenusiu. In prezent are o culoare splendida, un blond mediu putin spre aramiu, dar ii place enorm de mult, o intinereste si ii indulceste trasaturile. Am fost surprinse ca un oxidant asa puternic nu i-a ars parul in nici un fel. Putin il simte uscat, dar ii pune cateva bigudiuri seara si arata mai mult decat ok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Elena,

      Citind rândurile tale, m-am speriat și eu! Mă bucur că până la urmă a fost bine. Nu am avut niciodată alergie de la nicio vopsea folosită sau de la decolorant, dar nu e de joacă se pare. Mă bucur mult că a ieșit o culoare frumoasă și că îi place. Produsele de la Kallos sunt foarte bune! Și ieftine! O prietenă s-a decolorat recent și a folosit o vopsea de la ei - i-a ieșit din roșcat închis un blond cenușiu superb. Are părul uscat la vârfuri, dar asta se rezolvă cu puțin ulei. Poți să-i iei mamei Uleiul Minunat de la Garnier - e foarte bun, miroase frumos și e și accesibil. Mulțumesc mult pentru comentariu!

      Delete
  16. Buna Ioana! Am o problema(foarte urâta din punctul meu de vedere). So: ieri(7.02.2016), am fost la o "coafeza" recomandata d o prietena. Dorința mea? Tuns si...vopsit. Mai bine zis decolorat. De la roșcat intens pe lungime respectiv saten deschis la rădăcini , am vrut blond. Specific faptul ca nu am mai fost niciodată decolorata, doar vopsita, mai multe culori , iar in ultimii doi ani jumate am fost roșcata. După toată procedura de ieri mi au rămas in par 3 culori respectiv: alb la radacina(da, chiar alb ca o bătrânica d 80 de ani), galben pe3/4 din lungime si portocaliu mai spre vârfuri. Arat oribil. Problema este si ca parul la rădăcina este foarte ars si am chiar răni la nivelul scalpului. Ce pot sa fac acum? Ma refer in primul rând la sănătatea parului si apoi la culoare. Orice sfat e binevenit. Thanks in advance!

    ReplyDelete
  17. P.S. Ion Avram e, de fapt , soția sa Alina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Alina,


      Îmi pare rău să citesc despre experiența ta. Sincer, eu i-aș face reclamație. Nu mi se pare OK să pleci așa după ce ai trecut prin mâinile unui „profesionist”, care se presupune că are experiență și taxează pentru serviciile lui. Trecând peste asta, îți recomand să nu te vopsești măcar o lună, să lași părul în pace. Ia un ulei de cocos (cel de la Solaris e bun, au și magazin online) și fă-ți mască seara înainte de culcare dacă poți sau peste zi. Lasă-l minim 2 ore să acționeze și masează-l și pe scalp. Spală-l cu un șampon pentru copii sau unul de la Garnier Doux (alea mi-au plăcut mie, eventual cel cu miere) și ține-l prins peste zi, în caz că nu se duce tot uleiul de cocos și arată mai gras. Pune ulei pe vărfuri și lungime după spălare - poți folosi Uleiul Minunat de la Garnier ( e foarte bun, pui 2-3 pompițe și întinzi). Masca de cocos - măcar de 2 ori/săptămână sau chiar mai des, după cum poți. Cât despre culoare, ți-aș recomanda șamponul silver reflex de la Kallos, e vreo 10 lei, îl găsești online - e mov, îl lași în păr 10 minute, altfel de colorează părul într-o nuanță de lavandă, dar se duce la următoarea spălare - asta ca să mai temperezi nuanțele alea galbene și portocalii (pe care le detest!). Să știi că șamponul ăsta usucă puțin, dar după ce te speli, pui uleiul de la Garnier și înfășori părul în prosop - să stea la cald. Asta aș face eu. Asta am și făcut, de fapt, pentru că și eu mi l-am ars de la decolorare, dar nu am avut probleme la nivelul scalpului. Și apoi, vezi cum ăși revine și dacă e pregătit să fie vopsit. Ai să-ți dai seama când e timpul. Până atunci, șamponul ăla de la Kallos zic că e cea mai potrivită variantă. Sper că te-am ajutat! Să mă ții la curent. Seară frumoasă să ai!

      Delete
  18. Mersi mult pentru sugestii! Nu sunt in țara dar, toate produsele pe care le ai menționat le găsesc si aici. Te țin l curent ;)

    ReplyDelete
  19. Buna. Cat te-a costat aproximativ tot procesul? E diferenta mare intre pretul de la salon si cel de-acasa? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună,

      Cred că m-a costat în jur de 70-80 lei cu decolorare și vopsit (m-am decolorat de mai multe ori atunci). Când m-am făcut la salon (acum mult timp) am lăsat în jur de 250 lei, deci da, diferența se simte. Însă acum aș face un efort și nu m-aș mai decolora/vopsi singură. Momentan am șuvițe și mi le urc/refac o dată la 3 luni la salon. Mă costă în jur de 120 lei, dar sunt foarte mulțumită, părul arată bine, e moale, sănătos și lucios.

      Delete
  20. Buna :) Am o prietenă care ar vrea să se decoloreze dar a fost vopsită brunetă acum 2-3 luni. Întrebarea mea este că daca se vopsește direct dupa decolorat ar putea ieși culoarea dorită?

    ReplyDelete
  21. Depinde foarte mult de culoare, însă, în general, părul decolorat absoarbe altfel culorile și vor ieși mai închise. Deci e bine să verifice constant și să lase un timp de acțiune mai mic, mai ales dacă este o culoare închisă.

    ReplyDelete
  22. Buna,experienta mea cu syoos 13.0 a fost super din ciocolatiu-roscat mi.a iesit din prima decolorare un galben,super multumita parul este ok deloc ars

    ReplyDelete