July 25, 2014

Hair Update: Lavender Hair


Planul era să continui seria de postări cu felul în care mi-am făcut șuvițe acasă, însă între timp am reușit inevitabilul (celei care nu știe când să pună punct) şi vreau să scriu mai întâi despre asta. În continuare am să povestesc despre cum mi-am distrus părul, cum și de ce am început să fac trecerea la mov, plus două modalități simple de a face asta  - în cazul în care te gândeai să-ţi faci părul mov/ lavandă.

Povestea e aşa: acum aproape trei săptămâni m-am hotărât că vreau să scot tot blondul închis din păr, să-l uniformizez şi să ajung la un blond platinat. Zis şi făcut: am luat pudră decolorantă şi oxidant Vol. 30% (ambele de la Kallos), le-am amestecat cu şampon (bleach bath) şi am lăsat amestecul în păr cam 30 minute. L-aş fi lăsat mai mult, însă începuse să se încălzească prea mult - moment de panică. Am realizat că mi-am ars părul, am fugit să-l spăl (cu apă rece) şi să pun mult balsam în el.

După asta a urmat the horror: aveam părul supra-procesat, poros, arăta mai ceva ca lâna de oaie, nu se aranja în niciun fel (stătea foarte, dar foarte pufos) şi se rupea de la jumătate. Dacă mişcam puţin capul , cădeau bucăţi din firele de păr. Mai mult, părul nu s-a decolorat până în punctul de galben-pui peste tot, aşa că aveam diferite nuanţe de portocaliu-aprins, galben-lămâie, alb şi, pe alocuri, roz.

Două zile m-am copt la propriu, pentru că am umblat cu o eşarfă pe cap - nu aveam cum să merg cu părul ăla la birou, nu-l puteam scoate aşa în public. Cu toate că îmi plăcea ideea de eşarfă, e prea cald pentru ea şi, în plus, am primit cele mai ciudate priviri pe stradă şi în tramvai: de la tipe care-mi zâmbeau cu subînţeles (pe genul "Ştiu ce-ai făcut, am trecut şi eu prin asta"), la persoane care se uitau lung şi prost, până la persoane care-mi trânteau the pity look (probabil gândindu-se că sunt bolnavă).

A fost greu. Foarte greu :) Chiar dacă din vina mea, să nu-mi pot purta părul normal şi să fiu ţintuită de privirile curioase sau răutăcioase ale celor pe lângă care trec - m-a adus în punctul de-a renunţa la el, pentru că oricum nu mai aveam cum să-l salvez. Am încercat să-l unformizez cu vopsea fără amoniac (Nectra Color), însă, din păcate, nu a prins decât pe rădăcinile crescute şi pe alte câteva şuviţe - în rest, nu a avut de ce să se ţină.

Aşa că am făcut o programare la salon. Am ajuns cu eşarfa de cap, m-am aşezat pe scaun şi, înainte de a-mi descoperi capul, i-am spus tipei: "Două chestii: 1. Să nu te sperii şi 2. Să nu mă cerţi". A făcut ochii cât cepele când a văzut părul, însă mi-a povestit că în tinereţe experimenta şi ea destul de des (nu mereu cu rezultatele cele mai bune), aşa că nu are cum să mă certe.

A tuns destul de mult din el, dar nu-mi pare rău. În plus, tunsoarea îmi place foarte mult, chiar dacă nu e perfectă (să tunzi un păr distrus e greu, nu mai zic de dat formă). Am renunţat la placă, foehn sau orice sursă de căldură, îl spăl cu balsam în loc de şampon, fac măşti cu ulei cald o dată la 3-4 zile (când e cazul şi să-l spăl) şi aştept cuminte să crească. Acum să trec la partea cu movul: m-am gândit că, în loc să-l port aşa pestriţ, mai bine încerc să-l pigmentez cu ceva. Aşa am trecut la mov-lavandă, o culoare dragă mie, pe care o pot purta mândră :)

Dacă te tentează varianta asta, movul lavandă va ieşi aşa doar pe un păr decolorat în prealabil (pe un păr brunet nu se va vedea decât la lumina soarelui şi va fi mult mai intens).

 Ce-ți trebuie:


Violetul de genţiană e destul de cunoscut şi, mai ales, foarte ieftin - am dat 3,60 lei pe o sticluţă de 25 ml. Nu e toxic şi, deşi întrebuinţările principale sunt antiseptice şi antifungice, se poate folosi cu succes pentru colorarea părului.



Până aseară, când am încercat violetul de genţiană, mi-am colorat părul cu şamponul Silver Reflex de la Kallos. Este un şampon nuanţator, de un mov foarte închis şi costă până în 10 lei. Eu l-am aplicat cu pensula pe părul uscat şi l-am lăsat 45 de minute.


Pentru colorarea cu violeţ de genţiană, am folosit un recipient de plastic (borcănelul de la una din cremele Soap&Glory) şi o mască de păr. Poţi alege şi balsam, însă masca e mai groasă şi stă mai bine, nu se scurge la fel de repede ca balsamul - care are o consistenţă mai lichidă.



Am pus cam 6 linguri din masca de păr şi am adăugat 2,5 picături din soluţia colorată - suficient pentru a obţine un mov-lavandă. Pentru o culoare mai intensă, trebuie pur şi simplu să pui mai multe păcături.



Am pus balsamul în păr (l-am aplicat cu mâna, pentru că e mai simplu) şi l-am lăsat 30 de minute. Nu uita de mănuşi, pentru că există riscul să te pătezi. Ca să evit rezultate nasoale, am aplicat cremă cu SPF pe linia părului (better safe than sorry). Nu mi-am udat părul înainte şi nu am folosit şampon după. Pur şi simplu am clătit masca şi l-am lăsat să se usuce natural.

În continuare observ că pe rădăcini nu a prins (acolo am vopseaua fără amoniac), însă pe lungime culoarea e destul de intensă - deşi nu reuşesc să surprind în poze frumuseţea ei. Pe pagina de Facebook am o poză în care se vede mult mai bine lavanda mea :)






În 2011 toată lumea era în priză cu pastelurile în păr, vin şi eu din urmă anul ăsta :) Recunosc că îmi place mult culoarea, îmi place că nu e permanentă şi m-aş putea juca cu mai multe nuanţe pastelate. Planul pe termen lung e să-l las să mai crească, după care să vopsesc rădăcinile cu o culoare asemănătoare cu cea naturală şi să-l îmbin frumos într-un ombre pastelat :)

Dacă ai întrebări, le aştept în căsuţa de comentarii. Have a nice weekend!

22 comments :

  1. ce-mi placeeeee! ma gandeam si eu la violet de genatiana :), dar mereu uit sa il cumpar.
    te pup, miss you :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D Iiii, ce mă bucur! ♥ Tu ai deja o bază deschisă pe care te poţi juca, te invidiez :) Pup mare :*

      Delete
  2. Doamne, prin cate ai trecut! Si eu mi-am chinuit parul, dar niciodata pe tot in acelasi timp :))
    Oricum, foarte utile sfaturile.
    Daca vrei roz pastelat, incearca solutie de castelani :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, m-am lăsat dusă de val şi am ajuns să-l maltratez. Mulţumesc de sfat, tot de la tine ştiu de soluţia de castelani, dar ştii ce mă tentează şi mai mult? Un verde pastelat ♥ Dacă-mi fac curaj, am să încerc cu albastru de metil, în speranţa că iese verzui şi nu albastru (deşi nici un bleu nu pare aşa nasol) :)) Te pup!

      Delete
  3. Esti curajoasa, nu gluma! Iar eu stau cu ditamai radacinile de cateva saptamani, incapabila sa ma decid asupra unei nuante de vopsea. Maine imi cumpar, am zis!

    ReplyDelete
    Replies
    1. N-aș zice neapărat curajoasă, cât inconștientă uneori :)) Ți-ai cumpărat și arată minunat, te prinde foarte bine! ♥

      Delete
  4. Eu te-am vazut si live si iti sta foarte bine. E mai crazy colour, insa iesi din peisaj intr-un mod placut. Bravo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc, Ana-Maria! a, e crazy colour, aveam emoții, mai ales că trebuia să merg și la birou așa, dar am fost acceptată :)) Te pup!

      Delete
  5. Salut,am incercat si eu ideea ta,atat ca eu suntceva mai bruneta:) acum am niste reflexii....interesante de mov in par,nu-i chiar rau!
    Merita incercat o data in viata! ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Louise,

      Eşti de-a dreptul brunetă şi la culoarea ta e bine de ştiut că totuşi prinde şi se vede puţin mov. Nici la mine nu a ieşit foarte pigmentat, dar am pus doar câteva picături. Mă bucur că ai încercat şi ţi-a plăcut! Te pup!

      Delete
  6. Am tot experimentat si eu pe parul meu si a mers bine pana ieri cand am repetat baia cu bicarbonat de sodiu si developer 12%....s-a distrus, s-a rupt mult din lungime atunci pe loc ca intr-un film horror. Am stat toata noaptea cu ulei de cocos pe el. L-am spalat cu sampon de bebe si l-am dat cu ulei de argan. Am tuns varfurile dar inca se mai rupe usor....se imbunatateste situatia sau asta e...masina de ras si gata?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Foarte draguta culoare ai! Cum e samponul de la kallos, ar merge pe un par decolorat? Am parul decolorat aproape alb dar am cateva reflexii galbene care ma enerveaza si ma bate gandul sa imi iau samponul asta, mai ales ca e cam singurul pe piata...

      Delete
    2. După ce l-am distrus pe al meu, l-am tuns. Destul de scurt, cam cât a considerat tipa de la salon necesar, ca să evite ruperea lui cât de cât. Apoi l-am tot tratat cu uleiuri, maști, lipsa foehnului și a plăcii de păr, iar în timp și-a revenit. De la lună la lună a devenit tot mai moale și mai ușor de manevrat. Și acum am rămășite din părul ars - vârfurile, care sunt în continuare mai aspre decât restul părului. Dar le las acolo și după ce trece de nivelul umerilor, am să-l nivelez și scap de tot ce am distrus vara trecută. Răbdare și grijă îți trebuie :) Te pup!

      Delete
    3. Șamponul de la Kallos e foarte OK, mai ales dacă ai părul atât de deschis. Mi-a fost recomandat inclusiv de fete de la saloane. Singura mențiune este că usucă părul, așa că să ai grijă să aplici balsam/mască după ce îl folosești. Am mai testat o mască foarte faină și hidratantă de la SUBTIL - am luat-o dintr-un salon. O las și 15 minute și îmi face șuvițele faine. Te pup!

      Delete
  7. Vreau si eu sa ma fac cu violet si as pune mai multa culoare, pt ca eu am parul un blond mai inchis spre saten. Dar singura mea frica e sa nu se ia pe haine sau pe perna. Asta as vrea sa stiu, cum se comporta?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu nu am avut astfel de probleme, nici cu hainele, nici cu fețele de pernă. Sincer, nu știu cum se comportă dacă pui mai mult violet, însă nu cred că e problematic. Totuși, culorile puternice nu ies decât pe păr decolorat. Poți încerca să pui un tricou vechi sau un prosop pe pernă ca să vezi cum se comportă imediat după ce faci fapta :)

      Delete
  8. cat a rezistat culoarea? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. O spătămână și ceva, maxim două. Depinde și de cât de des îți speli părul, eu pe vremea aia îl spălam rar (o dată pe săptămână, pentru că era foarte uscat de la decolorare și nu se îngrășa deloc). Cu cât îl speli mai des, cu atât culoarea se duce mai repede. Din fericire, procedeul e simplu și poate fi refăcut de câte ori dorești :)

      Delete
  9. Am luat violet de gentiana si am parul inchis gen saten,faza e ca am vrut sa mi-l fac si in loc de mov :surpriza verde.si nu inteleg de ce:)))).bine ca nu se vede decat la soare dar totusi...nu inteleg de ce verde:)) Din cauza parului?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Patricia,

      Sincer, m-ai încuitat cu treaba asta :) Mi se pare foarte ciudat că a ieșit verde, însă sper că-ți place :) Dacă nu, să știi că va dispărea în timp scurt. Nu știu dacă ești vopsotă sau nu, mă gândesc că poate a interacționat cu pigmentul din vopsea sau ceva. Altfel, nu am nicio idee. Dar am să mp interesez și revin cu un răspuns dacă aflu ceva :) Te pup!

      Delete
  10. Foarte dragut articolul! Voi incerca si eu, keep you posted :)

    ReplyDelete