January 10, 2015

MM IS BACK IN BUSINESS!

Am scris și am șters de mai bine de 5 ori începutul acestui articol. Pentru că nu știu cum să încep. De mică am avut un fel de atracție pentru ea, pentru cum a fost creionată și descrisă. Iar acum mă bucur, sincer, pentru că la aniversarea a 80 de ani de la deschiderea primului studio, Max Factor a ales-o pe Marilyn Monroe ca ambasador global glamour. Aşa că, pe tot parcursul anului, the blonde bombshell va aparea în campaniile lor publicitare.


Născută Norma Jeane Mortenson, a început fabricarea mitului Marilyn Monroe în 1946, după ce a semnat primul contract cu Twentieth Century-Fox şi a devenit a doua blondă a studioului, după Betty Grable - cea mai faimoasă pin-up girl din timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Noul nume e compus din cel de fată al mamei sale, Monroe şi Marilyn, sugerat de Ben Lyon, director de casting la Fox.  


Donald Spoto, unul din biografii ei, spunea că Marilyn avea „acea capacitate perversă de a rămâne aproape imobilă şi de a strivi, prin simpla ei prezenţă, orice actor care ar fi apărut pe ecran”. A devenit rapid sex-symbol, transformând alte actriţe în simple fantome şi creând isterii peste tot în lume. Era recunoscută pentru puterea de a hipnotiza şi subjuga publicul, mai ales de sub masca făurită la începutul carierei. Însă uneori, simţea nevoia să se elibereze şi să nu mai fie studiată ca un specimen şi atunci se folosea de alias-urile ei (unul din acestea fiind Zelda Zonk - anti-vedeta anonimă, îmbrăcată banal și nemachiată). 


Cu toate astea, avea slăbiciuni, ca orice altă femeie. Îi spunea lui Truman Capote (cel care a și evocat-o în nuvela sa, A beautiful child) în 1955: „Mi-ar plăcea să pot purta inele, dar am oroare ca oamenii să-mi remarce mâinile. Sunt prea grase. Şi Elizabeth Taylor are mâini grase. Dar, cu ochi ca ai ei, cine se mai uită la mâini?

Însă cei mai mulţi ne amintim de ea ca fiind un lush-star, așa-i că iradiază sexualitate în orice fotografie sau cadru? Copil răsfăţat al cinematografiei, Marilyn a fost ajutată de Frank Factor, fiul lui Max Factor (care a luat numele tatălui său după moartea acestuia şi a devenit Max Factor Jr.), în transformarea ei. 


Tot el a fost cel care a dus machiajul folosit în teatru la un alt nivel şi a dezvoltat fondul de ten în nuanţe diferite, cu un finish mai light, perfect pentru vedetele de cinema. Apoi a lansat rujurile rezistente în nuanţe de roşu (Tru-Color), concealer-ele sub formă de stick (Pan-Stick), Erase - concealer-ul original, iar apoi a dezvoltat şi game pentru bărbaţi.

Marilyn nu avea niciun fir de păr blond până să treacă prin mâinile lui Max Factor Jr., la fel cum Lucille Ball nu avea nicio şuviţă roşcată înainte de a-i trece pragul studioului. Blondul ăla platinat a devenit reper, iar machiajul ei, cu ochii umbriţi şi alungiţi, pielea albă, luminoasă şi buzele roşii au setat un standard greu de doborât şi acum în materie de machiaj glamour. Max Factor a revoluţionat industria cosmetică, a cizelat look-ul vedetelor şi a oferit posibilitatea tuturor femeilor de a arăta ca starurile de cinema.

Faptul că Marilyn a devenit imaginea brand-ului este cât se poate de natural, pentru că valențele  ei actoricești au fost augmentate puternic de look-ul semnat de Max Factor, un visual care a rămas etalon mai bine de jumătate de secol.


Am găsit toaleta pentru femei şi am bătut la uşă. Ea a strigat: „Intră”. Înăuntru, ea stătea înţepenită în faţa unei oglinzi slab luminate. Am întrebat-o: „Ce faci aici?” Mi-a răspuns: „O privesc pe EA”. De fapt, îşi dădea pe buze cu un ruj rubiniu. 

Truman Capote, Musique pour Caméléons // 1982


#GlamJan este provocarea lansată de Max Factor cu ocazia aniversării şi constă în a posta un before&after selfie cu cea mai glamorous transformare de care eşti capabilă, inspirată de povestea beauty icon-ului MM. Mie mi s-a părut o provocare fun, chiar dacă nu excelez la capitolul machiaj și nici la acting în faţa aparatului, cu o moacă glam-afectată. 

Aşa că - provocare de început de an: distrează-te cu câteva produse de makeup, get your glam on şi postează selfie-urile pe Facebook, cu hashtag-ul #GlamJan. Serios, te bagi? C'mon! Nu uita să povesteşti şi cum te simţi în postura de divă :) 

My #GlamJan makeup:





14 comments :

  1. Ti-a iesit superb machiajul, superbissim. Iar articolul este o placere, si eu sunt fascinata de tot ce inseamna MM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc mult, Ani! Mă bucur să văd că nu sunt singura fascinată de ea :D Te pup!

      Delete
  2. Mi-a placut mult articolul si de asemenea si machiajul realiizat de tine! Esti si foarte frumoasa!
    Te pup
    Andreea

    ReplyDelete
    Replies
    1. Îți mulțumesc, Andreea! Și mă bucur mult că ți-a plăcut articolul! Te pup!

      Delete
  3. Bravo pentru articol si pentru machiaj! Iti sta foarte bine cu ruj rosu! ♥
    Imi place cum arata tenul tau. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc, Lorena! Sunt înnebunită după rujurile roșii, nu știu ce am! Le folosesc și ziua, chiar dacă sunt cam puternice, dar pe un ten cât mai natural e ok. Te pup!

      Delete
  4. Ce frumos este machiajul tau!
    Si articolul este interesant! Thanks! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Îți mulțumesc, Loredana! Mă bucur că place :D

      Delete