December 3, 2015

RUTINA DE ÎNGRIJIRE A PĂRULUI - UPDATE 2015 [VIDEO]

Am fost rugată să fac un update la rutina de îngrijire a părului și mi s-a părut o idee tare bună, având în vedere că nu am mai detaliat de ceva vreme povestea părului meu. Am să las câteva link-uri mai jos, link-uri ce duc către articole mai vechi pe acest subiect, inclusiv povestea decolorării și a modului în care mi-am distrus părul anul trecut, în vară.



Am filmat și un video și l-am încărcat deja pe canalul de youtube, așa că dacă ți-e dor de moaca mea, te invit să mă vezi și să mă și auzi cum mă repet/bâlbâi, because this is how I roll, baby! 


First of all, câteva detalii lămuritoare: am părul gras la rădăcină, normal pe lungime, cu tendințe de uscare la vârfuri. La origine, este ondulat - era, pentru că în timp, din cauza vopsirii și a folosirii cu nesimțire a plăcii de păr, și-a pierdut buclele frumoase și grase, plus volumul. Trebuie spălat cam o dată la 3 zile, altfel arată nasol. O parte din articolele mai vechi pe subiecte similare:
.......................................................................................................................................................

♥ ultimul update postat cu privire la rutina de îngrijire a părului (oh dear, that hair!) - aici
♥ ideea de a mă decolora acasă (singură) și toată aventura în poze - faza 1 - aici
♥ aceeași idee măreață, faza 2 - aici
♥ faza 3 - trecerea la păr în culoarea lavandei - aici
♥ multe poze cu părul meu mov - aici
♥ cum îmi îndrept părul fără placă (încă) - aici
♥ întoarcerea la origini (adică la brunet) - aici
.......................................................................................................................................................
După ce am reușit să îmi distrug părul cu decolorările repetate de anul trecut, am avut o perioadă de refacere (atât eu, cât și părul) și am deprins o serie de obiceiuri care mi-au redat strălucirea de altă dată. Poetic, nu? Lăsând gluma la o parte, ritualul meu de îngrijire e cât se poate de simplu:

♥ În primul rând, nu mai folosesc foehn-ul sau placa decât ocazional. Las părul să se usuce natural și îl „ajut” să stea cum vreau eu cu clămițe sau alte artificii care nu implică surse de căldură. În timp, efectele se văd: părul este mai strălucitor, mai mătăsos, mai maleabil, fin și sănătos.

♥ În al doilea rând, mă feresc de product build-up și, deci, nu folosesc produse de styling decât la ocazii - nu pun fixativ, spumă, balsam leave-in, șampon uscat, gel, ceară sau ape de orice fel. Îi permit părului să respire, nu-l încarc inutil. Prefer o coadă, două, zece, o împletitură sau ce-o fi pentru a-l scoate din anonimat, decât fixativ/tapat/etc.

♥ În al treilea rând, îl protejez de frig - port căciulă, îndes vârfurile sub ea, ca să nu le expun. Dacă uit căciula, trec un fular peste el. Oricum, nu-l las așa, pe-afară, de parcă n-ar avea casă.

Rutina de îngrijire este simplă, basic și mi-e mai mult decât suficientă: șampon pentru curățare, balsam pentru hidratare și îmblânzire, ulei pentru vârfuri și ulei de cocos pentru hidratare intensivă și strălucire. Produsele au mai apărut pe blog, dar am să le enumăr vizual în pozele de mai jos:


Garnier Ultra Doux - șampon bun și ieftin, gramaj mare, miros fain, efecte numai bune. Nu încarcă, nu usucă, lasă părul fluffy


Balsam Wella Pro Series pentru volum - nu oferă volum, dar lasă părul moale, fin, ușor de descurcat


Balsamuri Aussie - Take the Heat & Frizz Remedy - printre preferatele mele ambele, le-am terminat, dar țin ambalajele pentru poze


Balsam Dove Hair Therapy Nutritive Solutions - balsam bun, accesibil, frumos mirositor, lasă părul moale instant


Mască albastră Shades (am uitat să o includ în video) - folosită ocazional, pentru împrospătarea șuvițelor decolorate, dar și foarte hidratantă


Ulei Minunat de la Garnier - efecte minunate, înlocuitor de Moroccanoil, pentru hidratarea vârfurilor și îmblânzirea firelor rebele

Uleiuri de cocos de la Now Solutions & Solaris - folosite în calitate de măști, lăsate să acționeze cât mai mult, între o oră și 3 ore, o dată la 2 săptămâni
.......................................................................................................................................................
Din vara anului trecut și până acum nu l-am mai vopsit decât înainte de nuntă, iar asta s-a întâmplat la salon. După care am avut interdicție, haha. Nu l-am mai vopsit acasă, nu am făcut decât să tund vârfurile periodic, pentru a scăpa de părul distrus. Iar în ianuarie sau februarie sper să am permisiunea Elizei (tipa la care merg pentru vopsit) de a-mi urca șuvițele blonde mai aproape de rădăcină. Pentru că da, nu renunț complet la blond! Am zis nu!


Asta este rutina mea de îngrijire a părului, nimic fancy, doar atât cât trebuie. Din fericire, părul meu este bine acum și conviețuim în armonie. Dacă ai întrebări, scrie-le mai jos și revin cu lămuriri. Dacă ai povești de succes care implică tehnici sau produse miraculoase, nu fi zgârcită și zi-ne și nouă! 

Until next time, straight from Winter Wonderland, 

4 comments :

  1. Ai facut o treaba buna, chiar si-a revenit parul si arata bine! :) Vreau si eu sa renunt la foehn insa nu cred ca pot iarna, fara sa racesc cel putin :D
    Te pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, Georgia! Uite de asta îmi programez faza cu spălatul - prefer să o fac seara și cât mai umblu prin casă, se și usucă. Până dimineață când ies, e OK. Te pup și eu!

      Delete
  2. Uf, eu nu ma inteleg cu parul meu deloc :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Păi de ce? Sper să ajungeți la relații mai bune totuși. Nici noi nu ne-am înțeles mereu, știu că e doar o fază acum (asta în care e ascultător), dar mă bucur și profit de ea :))

      Delete